Monday, May 7, 2012

12 TANDA KIAMAT MENURUT KRISTIAN

12 Belas tanda-tanda AKHIR DUNIA
'Ia adalah lewat daripada anda berfikir'.
Fr Serafim Rose (1982)

Lelaki tidak tahu bilakah dunia akan berakhir. Sesungguhnya masa akhir dunia tidak disampaikan oleh Bapa kepada sifat manusia Anak (Matt.24, 36). Walau bagaimanapun, dalam Injil Anak Allah tidak memberitahu kita tanda-tanda yang mesti berlaku sebelum akhir dunia. Apakah tanda-tanda ini dan apa kesimpulan, bagaimanapun teragak-agak, kita boleh menarik dari mereka tentang masa di mana kita hidup?
Belas tanda-tanda yang mesti berlaku sebelum akhir diberikan seperti berikut:

1) Ramai yang akan datang dalam nama Kristus dan menipu banyak (Matt.24, 5; Mark 13,6; Lukas 21,8)
2) Maka akan peperangan dan khabar angin peperangan antara negara-negara dan kerajaan-kerajaan (Matt.24, 6-7; Mark 13,7-8; Lukas ,21,9-10).
3) kesedihan yang pertama akan berada di dalam bentuk bencana: 'kebuluran, pestilences dan gempa bumi di penyelam tempat', pemandangan takut dan tanda-tanda besar dari langit (Matt.24 ,7-8; Mark, 13,8, Lukas 21,11 ).
4) Kristian Ortodoks akan diserahkan, dibunuh dan dibenci oleh semua bangsa (Matius 24,9; Mark 13, 9-11; Lukas 21,12-15).
5) Di mana-mana lelaki akan membenci dan mengkhianati antara satu sama lain (Matt.24, 10; Mark 13,12-13; Lukas 21,16-17).
6) Banyak nabi palsu akan muncul dan menipu banyak (Matt.24, 11).
7) Pada akaun melimpah kezaliman (kejahatan dan dosa unrepented), cinta ramai akan berkembang sejuk. Hanya mereka yang bertahan hingga akhir akan disimpan (Matt.24 ,12-13; Mark 13,13; Lukas 21,19).
8) Injil akan mengajar di seluruh dunia untuk saksi kepada semua bangsa '(Matt.24, 14; Mark 13,10).
9) Selepas ini orang-orang Yahudi akan menjadi Kristian Ortodoks (Roma 11,25-28).
10) Persediaan akan dibuat untuk kedatangan Dajjal, yang dipanggil anak kecelakaan dan binatang itu. Didahului oleh nabi-nabi palsu dan tanda-tanda dan keajaiban palsu, Dajjal akan menjadi induk ilusi, 'kejutan dan kagum', mengambil kebebasan rakyat, tetapi menjadikan mereka berfikir bahawa mereka telah dibebaskan. Dia akan menganiaya hamba-benar Kristus dengan kemarahan dan kemarahan. Kuil di Baitulmuqaddis akan dibina semula beliau akan ditabalkan di sana di tempat Kristus - maka namanya 'Dajjal', dia yang datang di tempat Kristus (Matt, 24,15-24 Mark 13,14-22; 2 Thess.3-11; 1 John 2,18; Rev.13 ,1-8).
11) Tanda-tanda akan muncul di langit, matahari akan menjadi gelap dan bulan tidak akan bercahaya, bintang-bintang akan jatuh dari langit, laut dan ombak bergelora dan kuasa-kuasa langit akan goncang (Matt.24, 29; Mark ,13,24-25; Lukas 21,25-26).
12) Tanda Anak manusia (Salib) akan muncul di langit dan kemudian akan mengambil tempat Kedua Kedatangan Kristus dengan kuasa dan kemuliaan besar. Malaikat akan dihantar dan akan himpunkan umat pilihan bersama-sama 'dari empat angin' (Matt.24 ,30-31; Mark 13,26-27, Lukas 21,27).

Seperti yang kita lihat di atas, kita mungkin terdorong untuk berfikir bahawa separuh pertama tanda-tanda ini, tempoh enam bulan pertama, telah berlaku. Mengenai tanda pertama, sejak beberapa abad sesungguhnya telah datang, mengatakan bahawa mereka adalah Kristus dan mereka telah ditipu banyak. Berkenaan dengan tanda kedua, abad ke-20 khususnya tetapi juga sudah permulaan abad ke-21, telah ditandakan oleh 'peperangan dan khabar angin peperangan'. Tanda ketiga, 'semulajadi' (iaitu unnnatural) bencana, telah mengambil tempat sebagai 'kebuluran, pestilences dan gempa bumi' sedang berlaku di seluruh dunia. Keempat, Kristian Ortodoks telah di mana-mana 'diserahkan, dibunuh dan dibenci'. Tanda kelima juga muncul, untuk dunia moden seolah-olah menjadi penuh 'kebencian dan pengkhianatan'. Keenam, nabi-nabi palsu yang telah bercambah dan mudah memperdaya banyak '.
Walau bagaimanapun, terdapat orang-orang yang akan pergi luar tafsiran ini. Mereka akan mengatakan bahawa kita kini sudah tiga suku perjalanan ke akhir, dengan Al-Quran yang diturunkan kepada tiga tanda-tanda akan datang. Bagi mereka, tanda ketujuh, kezaliman, sekarang penuh dan sesungguhnya cinta banyak berkembang sejuk. Dan tanda kelapan juga sekarang di bawah cara, untuk Injil sedang mengajar di seluruh dunia, dengan membebaskan Rusia dan pergerakan penduduk global, Ortodoks Kristian kini merebak di seluruh dunia. Satu masa akan datang apabila ada akan ada lelaki yang telah tidak didengar Gereja Ortodoks. Berkenaan dengan titik kesembilan, fakta juga bahawa kebanyakan orang Yahudi, di Rusia sekurang-kurangnya, dalam tahun-tahun kebelakangan ini telah dibaptiskan ke dalam Gereja Ortodoks.
Jika kes ini, maka kita kini menunggu penyediaan tanda 10. Apa yang kita boleh katakan ini, persediaan akhir untuk kedatangan Dajjal?
Sudah tentu, terdapat kini banyak nabi-nabi palsu yang mendakwa bercakap atas nama Kristus.
Melalui teknologi moden, tanda-tanda dan keajaiban, tidak masuk akal walaupun beberapa tahun yang lalu, kini mengambil tempat.
Sebagai bapa dusta (John 8,44), pelan induk Antikristus ilusi di mana jua sebagai keterangan. Ia wujud melalui propaganda ('spin') media moden, pengiklanan dan pemasaran, ubat konformis televisyen, tipu muslihat komputer dan teknologi elektronik yang lain, meratakan pendidikan moden - 'pernah belajar, dan tidak mampu untuk datang ke pengetahuan kebenaran '(2 Timothy 3.7). Melalui instrumen-instrumen kawalan, orang ramai dimanipulasi dan diperhambakan kepada khayalan oleh orang-orang yang kepentingannya adalah untuk memanipulasi mereka. Kebijaksanaan meninggalkan bandar.
Membayangkan bahawa mereka masih bebas, orang ramai diperhambakan dalam hutang kepada usurers. Hutang ini bijak menyembunyikan di bawah ilusi lawannya - 'kredit', 'kebebasan' untuk membeli apa sahaja yang mereka mahu pada bila-bila masa yang mereka mahu.
Ilusi perpaduan dan keamanan global telah dijanjikan melalui keselesaan fizikal. Ini diberikan pada harga kebebasan, yang mesti diserahkan kepada diri diisytiharkan 'demokrat', sebenarnya, diktator.
Melalui murtad dari iman dalam Al Masih, murtad kehilangan kebebasan mereka dari ketakutan kematian, iman kiamat yang sekarang di mana-mana yang menafikan. Murtad ini, karena takut mati anggota, akan psikologi hamba Induk ilusi dan sanggup melakukan apa sahaja untuk memegang kehidupan duniawi mereka. Dajjal akan datang untuk menduduki takhta yang kini kosong dalam jiwa lelaki.
Penganiayaan sengit baki penjawat terakhir Kristus, masih setia kepada kebangkitan dan menentang Dajjal, akan bermula sekali lagi.
Sejak kembali orang-orang Yahudi ke Tanah Suci dan penubuhan Negara Yahudi, rancangan telah disediakan untuk membina semula Kuil di Jerusalem dan penyembahan kedatangan Dajjal di sana.
Apa yang kita berfikir?
Sinis ramai yang akan menolak artikel ini sebagai semata-mata panik-angin. Mereka akan berkata bahawa banyak telah mengumumkan akhir dan menjadi ketawa saham. Ini adalah benar - tetapi mereka menjadi ketawa saham kerana mereka tidak tahu Kitab Suci, dan mengabaikan perkataan Kristus sendiri bahawa tidak ada orang yang tahu hari itu dan jam (Matt.24, 36), mereka membayangkan tarikh tepat akhir dunia. Dari sini kita belajar yang sentiasa bodoh untuk menghina perkataan Juruselamat dan mengabaikan Kitab.
Sinis yang lain akan mengatakan orang lain yang telah diramalkan akhir, tanpa memberikan tarikh yang tepat, dan masih didapati salah. Walau bagaimanapun, kebanyakan ini tidak meramalkan akhir dunia, tetapi akhir dunia. Ini berlaku, seperti yang dinubuatkan, pada AD 70 dengan pencerobohan Yerusalem oleh orang Rom dan akhir dunia orang-orang Yahudi. Ini berlaku pada tahun 1066, apabila orang Inggeris melihat tanda-tanda dan memahami bahawa dunia mereka akan berakhir dengan karung England oleh Norman. Ini berlaku sekali lagi pada tahun 1917, apabila rakyat Rusia melihat kezaliman di sekeliling mereka dan memahami bahawa dunia mereka telah sampai ke penghujungnya dengan pencerobohan Rusia oleh pihak Bolshevik. Mereka yang dalam kes-kes tersebut meramalkan akhir dunia yang sememangnya telah dijumpai hak dan didakwa.Sekiranya.
Lagi sinis yang lain akan mengatakan orang lain yang telah diramalkan akhir pasti dunia, tanpa memberikan tarikh yang tepat, dan masih didapati salah. Walau bagaimanapun, jika orang-orang seperti mengambil berat untuk mempertimbangkan amaran ini, mereka akan sentiasa mendapati bahawa amaran telah diberi dengan bersyarat. Dalam erti kata lain, mereka selalu berkata bahawa dunia akan berakhir, jika tidak bertaubat. Peristiwa-peristiwa tidak dapat dielakkan yang dinubuatkan oleh Kristus dalam Injil boleh dikemukakan atau meletakkan kembali. Kita mempunyai kebebasan sama ada untuk mempercepatkan kedatangan Dajjal atau melambatkan.
Ia adalah untuk kumpulan terakhir ini bahawa kita menyertai diri kita sendiri. Tidak kursus kerana kita adalah nabi, atau mempunyai apa-apa sebab lain, tetapi kerana kami, seperti berjuta-juta orang lain, anda hanya perlu berpegang teguh kepada dua ribu tahun Ortodoks Kristian Iman, Iman Gereja Kristus, Iman dalam kebangkitan. Sudah tentu, tidak ada orang yang tahu masa dan musim (1 Thess.5, 1), tetapi jika tidak bertaubat sekarang, ia adalah jelas bahawa satu hari nanti akan tiada lagi masa dan musim.

3 comments:

Anonymous said...

Apa la 21. Haribulan ni tak jadi kiamat

Unknown said...

Masing-masinglah secara individu mengatur diri sendiri. Bagi saya siapa yg tanpa kasih utk sesama manusia akan menerima murka tuhan dgn menerima roh pemberontak,pembinasa dan kebencian. Dan dia tidak dapat memandang tuhan di dalam kasih tetapi semua menjadi negatif. Secara individu diri sendiri harus berdamai dgn tuhan dan sesama manusia. Bagi penganut kristian ....dalam panjang-panjang formula yang ada dari kitab injil iaitu dalam perjanjian baharu...penganut kristian dapati jawapan bagi seluruh ceritanya ataupun mesejnya yang ingin dibicarakan tuhan adalah CINTAKASIH. Ini lah sahaja yang membolehkan manusia dapat masuk ke dalam kerajaan sorga. Yesus Kristus pula bagi umat kristian adalah lambang cintakasih. dan sekiranya ada ditulis tentang anti kristus....umat kristian percaya bahawa ianya bermaksud anti cintakasih. Dalam kitab kejadian jg iaitu dari kitab perjanjian lama pada kitab injil ada tertulis...Allah telah membuat keturunan adam dan hawa akan bermusuh dgn keturunan ular (iblis). kepercayaan umat kristian tentang ini ialah manusia antara sesama manusia Allah tidak letakkan permusuhan tetapi hanya dgn iblis dan kejahatannya (juga melalui manusia yg dikuasai roh jahat itu). Bahawa tentang anti kristus itu adalah bermaksud org-org yang dikuasai kejahatan (iblis) yg bencikan cintakasih akan menentang ajaran cintakasih. Bukannya mana-mana org yg bukan kristian akan menentang kristian. Ia tidak bermaksud yg baik pun tetapi kerana berlainan agama maka akan menjadi musuh...TIDAK. Mana-mana agama sekiranya ada penganutnya yang dikuasai roh jahat (anti cintakasih) maka akan dianggap sesat dan jahat.Terkeluar dari ajaran baik, atau suci, atau kudus. Sebenarnya apa-apapun yg dibicarakan dlm kitab suci semuanya adalah berkisar kepada cerita kerana cintakasih Allah dan adalah untuk cintakasih itu di dalam kehidupan. sama ada nano atau saurus.

Anonymous said...

1). Katakanlah: Dia-lah Allah, Yang Maha Esa
2). Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu
3). Dia tiada beranak dan tidak pula diperanakkan
4). Dan tidak ada seorangpun yang setara dengan Dia

surah al ikhlas