Monday, May 7, 2012

AMERIKA SYARIKAT AKHIR ZAMAN DAN AL KITAB

Amerika Syarikat dalam Alkitab.



Bolehkah ia benar-benar adalah benar? Amerika Syarikat dalam nubuatan Alkitab - mutlak! Apabila anda berfikir tentang hal itu, ia masuk akal bahawa negara yang paling berkuasa dan berpengaruh di muka bumi akan memainkan peranan yang penting dalam acara akhir yang menakjubkan sejarah tutup dunia. Tetapi yang lebih kejutan menanti anda kerana Alkitab mendedahkan bagaimana negara utama dunia datang wujud dan mengapa! Sila baca Wahyu 13:11-18 sebelum bermula panduan ini, kerana lapan ayat ini memberikan gambaran nubuatan Amerika pada hari-hari akan datang.
1. Dua kuasa dunia dilambangkan dalam Wahyu bab 13. Apakah kuasa pertama?
Jawapan: binatang dengan tujuh kepala (Wahyu 13:1-10) adalah tidak lain daripada kepausan Rom. (Lihat Panduan Kajian 15 untuk kajian yang lengkap tentang topik ini.) Ingatlah bahawa binatang dalam nubuatan Alkitab melambangkan atau negara-negara kuasa dunia (Daniel 7:17, 23).
2. Dalam apa tahun telah kepausan meramalkan kehilangan pengaruh dan kuasa dunia?

"Kuasa telah diberikan kepadanya untuk terus empat puluh dua bulan." Wahyu 13:05. Jawapan: Alkitab meramalkan bahawa kepausan akan hilang pengaruh dan kuasa dunia pada akhir 42 bulan. Nubuatan ini telah dipenuhi pada tahun 1798, apabila Napoleon Berthier mengambil tawanan paus dan kuasa paus menerima luka membunuh. (Untuk butir-butir penuh, lihat Kaji Panduan 15.)
3. Mana negara telah diramalkan akan timbul di sekitar masa yang sama kepausan telah menerima luka membunuh?

"Dan saya memandang lain binatang yang datang daripada muka bumi ini dan dia mempunyai dua tanduk Seperti domba, dan yang dikatakannya sebagai naga." Wahyu 13:11. Jawapan: ditawan paus yang disebut dalam ayat 10 berlaku pada tahun 1798, dan kuasa baru (ayat 11) dilihat muncul pada masa itu. Amerika Syarikat mengisytiharkan kemerdekaan pada tahun 1776, mengundi Perlembagaan pada 1787, menerima pakai Rang Undang-undang Hak Asasi pada tahun 1791, dan telah jelas diiktiraf sebagai kuasa dunia oleh 1798. Pemasaan yang jelas sesuai dengan Amerika. Tidak ada kuasa lain mungkin boleh layak.
4. Apakah kepentingan binatang "yang keluar dari bumi?"
Jawapan: negara ini timbul daripada bumi "dan bukannya keluar daripada air seperti yang dilakukan oleh bangsa-bangsa lain yang disebutkan dalam Daniel dan Wahyu. Kita tahu dari Wahyu bahawa air melambangkan kawasan dunia yang mempunyai penduduk yang besar. "Perairan yang Tahukah, di mana didudukinya pelacur, orang, dan ramai orang, dan negara, dan lidah." Wahyu 17:15. Oleh itu, bumi mewakili sebaliknya. Ini bermakna bahawa negara baru ini akan timbul di kawasan dunia yang telah hampir tdk berpenduduk sebelum tahun 1700-an. Ia tidak mungkin timbul di kalangan negara-negara Dunia Lama yang sesak dan bergelut. Ia harus datang di benua yang jarang berpenghuni.
5. Apa yang dilambangkan oleh dua tanduk seperti kambing dan ketiadaan mahkota?
Jawapan: Ogre mewakili raja-raja dan kerajaan, atau kerajaan (Daniel 7:24; 08:21). Dalam kes ini, mereka mewakili dua Amerika prinsip-prinsip yang mengawal: kebebasan sivil dan agama. Kedua-dua prinsip-prinsip pentadbiran telah juga telah dilabelkan "republik" (kerajaan tanpa seorang raja) dan "Protestantisme" (sebuah gereja tanpa paus). Negara-negara lain sejak zaman purba telah dikenakan cukai rakyat untuk menyokong agama negeri. Kebanyakan mempunyai penentang-penentang agama yang juga ditindas. Tetapi Amerika telah menubuhkan sesuatu yang baru sepenuhnya: Kebebasan untuk menyembah yang anda mahu tanpa campur tangan kerajaan atau kawalan - dan dengan perlindungan kerajaan. Ketiadaan mahkota menandakan satu bentuk kerajaan republik, bukannya monarki. Tanduk seperti Lamb-menandakan negara yang tidak bersalah, muda, nonoppressive, cintakan keamanan, dan kerohanian. Isa disebut sebagai domba yang 28 kali dalam Wahyu. Jadi kerajaan baru ini cuba untuk menegakkan prinsip-Nya. Tidak ada kuasa lain di bumi mungkin boleh sesuai dengan ciri-ciri dan slot masa binatang domba bertanduk, kecuali Amerika.

Nota Khas: Bagaimana kita ingin kita boleh berhenti di sini dalam description Isa Syarikat - tetapi kita tidak boleh, kerana Dia tidak. Apa yang datang seterusnya adalah jolting dan membimbangkan. Amerika benar-benar sebuah negara yang besar dengan kebebasan akhbar, bersuara, dan perusahaan; perlindungan ia menyediakan peluang keemasan; rasa permainan saksama; simpati untuk tertindas; dan orientasi Kristian yang kukuh. Ia tidak sempurna, tetapi walaupun masih banyak orang dari negara-negara lain bersegera untuk menjadi warganegara Amerika setiap tahun. Jika pintu Amerika telah dibuka luas, sebahagian besar penduduk dunia akan berpindah ke Amerika Syarikat sekaligus - "syurga di bumi" seperti yang mereka anggap. Malangnya, ini negara yang kaya diberkati akan berubah secara drastik dalam hari hanya di hadapan, pemendakan kepiluan sehala dan kecelakaan bagi umat Tuhan. Kami melaporkan dengan sikap tutup mulut dan keprihatinan yang mendalam.
6. Apakah maknanya apabila nubuatan di dalam Wahyu 13:11 berkata Amerika akan berkata-kata "sebagai naga"?
Jawapan: Seperti yang kita belajar di Study Panduan 20, naga adalah Iblis, yang bekerja melalui pelbagai kerajaan bumi untuk menubuhkan kerajaan jahat dan menghancurkan gereja Tuhan dengan menganiaya dan memusnahkan umat-Nya. Matlamat Syaitan sentiasa telah untuk merebut kuasa dan takhta Tuhan dan memaksa orang ramai untuk menyembah dan taat kepadanya. (Lihat Panduan Kajian 2 untuk perincian.) Jadi "bercakap sebagai naga" ertinya bahawa Amerika Syarikat (di bawah pengaruh syaitan) akan, dalam masa akhir, rakyat berkuat kuasa untuk menyembah bertentangan dengan hati nurani atau dihukum.
7. Apa yang khusus Amerika akan lakukan yang akan menyebabkan ia bercakap sebagai naga?
Jawapan: Notis empat mata penting:

A. "dalam urusan semua kuasa binatang yang pertama di hadapannya." Wahyu 13:12 Amerika akan menjadi kuasa menindas yang akan memaksa orang ramai untuk melawan hati nurani mereka, seperti yang dilakukan paus Rom - yang digambarkan pada separuh pertama Wahyu bab 13.

B. "memasukkan bumi dan mereka yang kekal di dalamnya untuk menyembah binatang pertama, yang mematikan luka telah sembuh." 13:12 wahyu. Amerika Syarikat akan membawa negara-negara dunia memaksa penyembahan, dan setia kepada Dajjal paus. Isu ini sentiasa menyembah. Yang anda akan menyembah dan taat? Ia akan menjadi Kristus Pencipta dan Penebus, atau Antikristus? Tiap-tiap jiwa di bumi akhirnya akan menyembah satu atau yang lain. Seluruh pendekatan akan muncul untuk mendalam rohani. Mukjizat yang luar biasa akan boleh tempa (Wahyu 13:14, 15) yang akan menipu berbilion-bilion (Wahyu 13:03). Mereka yang enggan untuk menyertai pergerakan ini akan dianggap sebagai radikal tidak bertuhan. Isa label Protestan Amerika akhir zaman "nabi palsu" (Wahyu 19:20; 20:10), kerana ia akan muncul rohani dan beramanah tetapi sebaliknya akan menjadi iblis dalam menjalankan

Semua ini mungkin kelihatan mustahil, tetapi kata-kata Isa adalah sentiasa benar-benar boleh dipercayai dan benar (Titus 1:2). Beliau meramalkan kebangkitan dan kejatuhan empat empayar dunia dan Antikristus (Daniel bab 2 dan 7) pada satu masa apabila ramalan itu kelihatan aneh dan pelik. Tetapi semua datang untuk lulus tepat seperti yang dijangkakan. Amaran-Nya kepada kita hari ini mengenai nubuatan, "Saya telah memberitahu anda sebelum ia berlaku, bahawa, apabila ia berlaku, kamu mungkin percaya." John 14:29.

C. "Sambil berkata kepada mereka yang tinggal di bumi, bahawa mereka harus membuat imej kepada binatang itu, yang mempunyai luka oleh pedang, dan tidak hidup." 13:14 wahyu. Amerika Syarikat akan membuat imej kepada binatang itu dengan amalan menggubal undang-undang agama. Ia akan meluluskan undang-undang yang memerlukan ibadat dan paksa orang ramai sama ada taat kepada mereka atau berhadapan dengan kematian. Tindakan ini adalah satu salinan atau imej gabungan gereja menyatakan bahawa kepausan digunakan pada ketinggian kuasa beliau semasa Zaman Pertengahan, apabila berjuta-juta telah dibunuh kerana iman mereka. Amerika akan menggabungkan kerajaan sivil dan murtad Protestantisme dalam "perkahwinan" yang akan menyokong kepausan. Ia kemudian akan mempengaruhi semua bangsa di dunia untuk mencontohi beliau. Oleh itu, kepausan akan mendapat sokongan di seluruh dunia.

D. "Dan menyebabkan bahawa ramai yang tidak menyembah patung binatang itu harus dibunuh." Wahyu 13:15. Amerika Syarikat, sebagai ketua pergerakan antarabangsa ini, seterusnya akan mempengaruhi negara-negara dunia untuk mengenakan hukuman mati sejagat kepada semua yang enggan menyembah binatang atau imejnya. Nama lain bagi gabungan ini di seluruh dunia adalah "Babylon the Great." (Panduan Kajian 22 akan memberikan maklumat lanjut.) Perikatan ini di seluruh dunia akan, dalam nama Kristus, menggantikan kuasa polis untuk pujukan Roh Kudus dan akan memaksa ibadat.
8. Atas apa isu-isu tertentu berkuat kuasa akan digunakan dan hukuman mati yang diluluskan?

"Dan dia mempunyai kuasa untuk memberi kehidupan kepada imej binatang, imej binatang itu berkata-kata, dan menyebabkan seberapa banyak tidak akan menyembah patung binatang itu harus dibunuh. Dan beliau dimatikannya semua, kedua-dua kecil dan besar, kaya dan miskin, bebas dan bon, untuk menerima tanda di tangan kanan mereka, atau di dahi mereka: Dan bahawa manusia tidak mungkin membeli atau menjual, kecuali sesiapa yang mempunyai tanda itu, atau nama binatang itu, atau bilangan namanya. " Wahyu 13:15-17. Jawapan: mata akhir perdebatan akan menyembah dan mentaati binatang itu dan menerima tanda - Ahad sebagai hari suci berbanding menyembah dan mentaati Kristus dan menerima tanda-Nya - suci ketujuh hari Sabat. (Untuk maklumat lanjut, lihat Kaji Panduan 20) Apabila isu-isu yang menjadi jelas dan rakyat terpaksa sama ada untuk menyembah pada hari Ahad dan memecahkan Sabat atau dibunuh, orang-orang yang kemudian memilih hari Minggu bukannya Sabat akan, pada dasarnya, menyembah binatang itu. Mereka akan memilih untuk mematuhi perkataan makhluk, manusia, dan bukannya perkataan Pencipta mereka, Yesus Kristus. Berikut adalah penyata sendiri kepausan: "gereja menukar Sabat hingga Ahad dan semua dunia rukuk dan ibadat pada hari itu dalam ketaatan senyap mandat Gereja Katolik." Hartford Mingguan Panggil, February 22, 1884.
9. Mungkinkah kerajaan benar-benar mengawal membeli dan menjual?
Jawapan: Semasa Perang Dunia II, belian dikawal untuk beberapa barangan (seperti gula, tayar, dan bahan api auto) oleh memerlukan setem catuan. Tanpa setem, wang adalah tidak bernilai. Dalam usia ini sangat berkomputer, sistem berdasarkan nombor Keselamatan Sosial anda dengan mudah boleh ditubuhkan. Melainkan anda bersetuju untuk bekerjasama dengan parti itu di seluruh dunia, nombor anda, apabila menumbuk sebelum pembelian, boleh menunjukkan anda hilang kelayakan. Kita tidak tahu secara tepat bagaimana semua ini akan datang. Tetapi kita boleh menjadi positif ia akan berlaku kerana di dalam Wahyu 13:16, 17, Tuhan berkata ia akan.

Dua Baru Kuasa
Wahyu bab 13 ialah jelas. Dua kuasa besar akan muncul di akhir zaman: Amerika Syarikat dan kepausan. Amerika Syarikat akan menyokong kepausan oleh mengetuai memandu untuk memaksa rakyat dunia untuk menyembah binatang (kepausan) dan menerima tanda atau berhadapan dengan kematian lain. Dua soalan yang seterusnya akan menilai kekuatan kedua-dua kuasa besar.
10. Bagaimana kuat dan berpengaruh kepausan hari ini?
Jawapan: Dia setakat kuasa agama-politik yang terkuat di dunia. Hampir setiap negara yang terkemuka di dunia dan mempunyai duta rasmi atau wakil negeri di Vatican. Perhatikan fakta berikut:

A. kepausan begitu berpengaruh dan berkuasa bahawa hampir setiap negara utama berunding sebelum membuat bergerak dasar utama. Beliau "kor diplomatik besar mengekalkan hubungan dengan lebih daripada 100 negara." Laporan Berita dan Dunia Amerika Syarikat, Oktober 30, 1978, ms. 24.

B. Beliau mengambil kredit untuk kematian komunisme, mengatakan bahawa Maryam ibu Isa, berpandukan strategi paus yang membawa komunisme. "Patik atau Feminis," Masa, December 30, 1991, ms 64, 65.

Paus adalah pemimpin dunia yang amat popular.

C. Tujuan paus adalah untuk menyatukan dunia Kristian di bawah kepimpinan kepausan menjelang akhir abad ini. Dia telah membuat lebih daripada 40 perjalanan dunia untuk meletakkan kerja tanah untuk matlamat ini. Gen H. Hogberg, Plain Truth, November / Disember 1989, ms 24, 25.

D. Sambutan di seluruh dunia telah hampir hangat. Semasa krisis Iraq, paus dan presiden Amerika kadang-kadang membincangkan hal ehwal dunia mingguan melalui telefon US News dan World Report, Ogos 13, 1990, ms. 18.

E. Pada 7 Jun, 1982, bekas Presiden Ronald Reagan dan Paus John Paul II bertemu selama 50 minit di Vatican dan berstruktur pelan untuk menghapuskan komunisme. Amerika Syarikat dihantar tan peralatan komunikasi moden ke Poland (tempat bermula) untuk membantu maklumat yang perlu disebarkan kepada orang ramai. "Perikatan Suci," Masa, Februari 1992, ms 28, 31, 35.

F. Gorbachev berkata, "Semua yang berlaku di Eropah Timur pada tahun-tahun kebelakangan ini akan menjadi mustahil tanpa usaha Paus dan peranan yang sangat besar, termasuk peranan politik, yang dia bermain dalam arena dunia." Mikhail Gorbachev, Toronto Star, March 9, 1992.

Kepausan, yang dahulunya disebut Protestan sebagai "bidaah," kini memanggil mereka "saudara-saudara dipisahkan" dan anggun mencadangkan bahawa semua kerja dan berdoa bersama-sama untuk keamanan dan kehadiran Tuhan. Berjuta-juta Protestan sangat kagum. Malah, beberapa denominasi Protestan telah mempunyai dialog rasmi dengan kepausan untuk cuba menyelesaikan perbezaan yang menyebabkan Reformasi.
11. Bagaimana kuat dan berpengaruh Amerika Syarikat hari ini?
Jawapan: Amerika Syarikat dianggap sebagai kuasa nombor satu dunia tentera dan pusat pengaruh. Perhatikan yang berikut:

A. "[Amerika] kuasa besar tunggal baki planet." "Obsesi yang melampau dalam PBB," Masa, 9 Mei, 1994, p. 86.

B. "Tidak ada prospek dalam masa terdekat apa-apa kuasa untuk menyaingi Amerika Syarikat." Charles Krauthammer, "Lonely 'Superpower", Republik Baru, Julai 29, 1992, p. 23.

C. Yassir Arafat dilabel Amerika "yang baru Rome" kerana, seperti yang lama Rom adalah kuasa besar yang tidak boleh dipertikaikan usia, Amerika kini nombor satu. Newsweek, 12 Ogos 1991, p. 33.

D. "kuasa Amerika sekarang akan menentukan semua acara utama dunia." Jim Hoagland, "Of Heroes ...", Washington Post, 21 OGOS 1991, ms. A-23.

Apabila sekumpulan Marxsis menumbangkan kerajaan Habsyah, Amerika telah diminta untuk berunding. Apabila Boris Yeltsin mengambil alih jawatan sebagai presiden Rusia yang baru merdeka, beliau melawat Amerika dahulu. Bekas Presiden Kesatuan Soviet Mikhail Gorbachev berpaling kepada Amerika dalam krisis itu. Apabila Kuwait telah ditawan, kerajaan menyeru Amerika. Perang US-Amerika terhadap Iraq mengalami lonjakan sokongan hampir seluruh dunia. Koresponden Radio Awam Kebangsaan yang dipanggil presiden Amerika "presiden dunia." Kami kini mempunyai "dunia struktur yang sangat luar biasa dengan kuasa satu, Amerika Syarikat, di puncak sistem antarabangsa." Krauthammer, The New Republic, ms. 23.


Semua negara-negara dunia kini melihat ke Amerika Syarikat bagi perlindungan dan sokongan.
12. Ia adalah jelas bahawa pengaruh dan kuasa Amerika Syarikat dan kepausan yang semakin meningkat dengan kepantasan. Apakah faktor-faktor lain yang mungkin boleh membantu menyediakan pentas bagi undang-undang di seluruh dunia untuk melaksanakan mereka yang enggan melanggar hati nurani?
Jawapan: Kita tidak boleh menamakan mereka dengan pasti, tetapi beberapa menjulang kemungkinan adalah seperti berikut:
A. aktiviti pengganas.
B. Rusuhan dan jenayah yang semakin meningkat dan jahat.
Peperangan C. Dadah.
D. utama kemalangan ekonomi.
E. AIDS dan wabak lain.
F. Nuklear ancaman dari negara-negara yang radikal.
G. rasuah politik.
H. Kasar laksana keadilan oleh mahkamah.
I. Kebajikan penyalahgunaan.
J. Meningkatkan cukai.
K. Pornografi dan tidak bermoral menjijikkan.
L. menggemparkan bencana global.
M. Radikal "kepentingan istimewa" kumpulan.
N. krisis pengguguran.

Tindak balas terhadap rasuah, tidak berperaturan, tidak bermoral, serba membolehkan, ketidakadilan, kemiskinan, pemimpin-pemimpin politik yang lemah dan tidak berkesan, dan banyak masalah yang serupa dengan mudah boleh mendak permintaan yang kukuh, undang-undang khusus yang dikuatkuasakan akan tegar.
13. Sebagai keadaan dunia memburukkan, Syaitan akan lakukan untuk menipu orang ramai?

"Dan dia tidaklah ada keajaiban besar, supaya dia menjadikannya api turun dari langit di atas bumi di sisi manusia, Dan menyesatkan mereka yang tinggal di bumi dengan cara-cara mereka mukjizat yang dia mempunyai kuasa untuk melakukan di sisi binatang; berkata kepada mereka yang tinggal di bumi, bahawa mereka harus membuat imej kepada binatang itu, yang mempunyai luka oleh pedang, dan tidak hidup ". Wahyu 13:13, 14. Jawapan: Amerika akan mengalami kebangkitan yang palsu, dan di seluruh dunia dan akan menegaskan bahawa undang-undang agama perlu diluluskan untuk memaksa setiap orang untuk menyertai. (Ini diwakili oleh "imej kepada binatang itu" dalam Wahyu 13:14). Orang-orang akan dipaksa untuk mengabaikan Tuhan yang kudus, Sabat hari ketujuh dan sembah selain pada hari binatang "suci" - Ahad. Ada juga yang akan mematuhi hanya atas sebab-sebab sosial atau ekonomi. Keadaan dunia akan menjadi begitu tertahan bahawa di seluruh dunia "kembali kepada Tuhan dan doa" pergerakan, dengan semua menyertai dalam ibadah dan doa pada hari Ahad, akan seolah-olah menjadi satu-satunya penyelesaian. Iblis akan menipu dunia untuk mempercayai bahawa mereka harus berkompromi kebenaran Alkitab dan memelihara hari Minggu suci. Tetapi dalam realiti, ketaatan dan penyembahan binatang itu akan menutup orang di luar kerajaan Tuhan. Tiada Isa hairanlah membuat apa-apa isu di dalam Wahyu lebih menyembah binatang itu dan menerima tanda!
14. Manakala kepentingan dalam kebangkitan palsu dapat meningkatkan, apa yang akan berlaku kepada kebangkitan tulen di seluruh dunia yang ditaja oleh orang akhir zaman Tuhan?
Jawapan:
Alkitab mengatakan seluruh dunia akan diringankan "dengan kemuliaan (Wahyu 18:01). Tiap-tiap orang di muka bumi akan mencapai (Mark 16:15) dengan akhir zaman Tuhan, mesej tiga mata 14:6-14 Wahyu. Gereja terakhir hari Tuhan akan berkembang dengan kelajuan yang menakjubkan sebagai berjuta-juta menyertai umat Tuhan dan menerima tawaran-Nya keselamatan dengan rahmat percuma dan iman dalam Yesus, yang mengubah mereka menjadi hamba-Nya yang taat. Ramai orang dan pemimpin daripada semua negara di dunia akan menolak untuk menyembah binatang itu dan menerima ajaran-ajaran palsu beliau. Sebaliknya, mereka akan menyembah dan taat Isa hanya. Mereka kemudiannya akan menerima tanda Sabat suci-Nya, atau tanda di dahi mereka (Wahyu 07:02, 3), dengan itu dilekatkan mereka untuk selama-lamanya.

Pertumbuhan terus meningkat, Infuriates Pergerakan Palsu
Ini pertumbuhan yang terus meningkat di kalangan umat Tuhan akan memarahkan pergerakan palsu. Pemimpinnya akan menjadi penuh yakin bahawa mereka yang enggan bekerjasama dengan kebangkitan palsu di seluruh dunia adalah punca segala masalah di dunia (Daniel 11:44). Mereka akan membatalkan penyertaan mereka daripada membeli dan menjual (Wahyu 13:16, 17), tetapi Allah akan memberi makan kepada umat-Nya (Yesaya 33:16) dan melindungi mereka (Mazmur 34:7).
15. Dalam keadaan terdesak, pakatan yang diketuai seterusnya akan memutuskan untuk mengenakan hukuman mati ke atas musuh-musuh (Wahyu 13:15). Apakah Wahyu 13:13, 14 berkata pemimpin yang akan lakukan untuk meyakinkan orang ramai bahawa Tuhan yang ada pada mereka?
Jawapan: Mereka akan bekerja mukjizat - begitu meyakinkan bahawa semua orang kecuali setia Tuhan akhir zaman orang akan dipujuk (Matius 24:24). Menggunakan roh (atau malaikat yang jatuh) Syaitan (Wahyu 16:13, 14), mereka akan menyamar sebagai orang-orang yang mati disayangi rakyat melalui sihir (Wahyu 18:23) dan mungkin juga menimbulkan sebagai nabi dan rasul Alkitab. Ini berbaring (John 8:44), spirit syaitan sudah pasti akan mendakwa bahawa Tuhan telah menghantar mereka untuk menyeru kepada semua untuk bekerjasama.


Sebagai keajaiban pertabalan, syaitan akan menyamar sebagai Yesus.

Syaitan Muncul sebagai Kristus;
Malaikat-malaikat Pose sebagai Menteri Kristian
Malaikat Syaitan juga akan muncul sebagai paderi yang suci, dan Iblis akan muncul sebagai malaikat terang (2 Korintus 11:13-15). Sebagai keajaiban pertabalan, syaitan akan menuntut untuk menjadi Yesus (Matius 24:23, 24). Syaitan, manakala menyamar sebagai Kristus, dengan mudah boleh mendakwa bahawa dia telah mengubah Sabat hingga Ahad dan menggesa pengikut-pengikutnya untuk meneruskan kebangkitan di seluruh dunia dan menegakkan "suci" hari Ahad.

Berbilion-bilion telah ditipu
Berbilion-bilion, mempercayai bahawa syaitan adalah Isa, akan tunduk di bawah kakinya dan menyertai pergerakan palsu. "Seluruh dunia setelah binatang itu tertanya-tanya kekaguman." Wahyu 13:3, LLN. * Penipuan ini akan menjadi amat sangat berkesan. Tetapi orang akhir-masa Tuhan tidak akan ditipu, kerana mereka menguji segala-galanya dengan Alkitab (Yesaya 8:19, 20; 2 Timothy 2:15). Alkitab mengatakan hukum Allah tidak boleh diubah (Matius 05:18). Ia juga mengatakan bahawa apabila pulangan Isa, setiap mata akan melihat Dia (Wahyu 1:7) dan Dia tidak akan menyentuh bumi tetapi akan kekal di dalam awan dan memanggil umat-Nya untuk menemui Allah di udara (1 4:16 Tesalonika, 17 ).

* New English Bible, (C) 1961, 1970 oleh Perwakilan Oxford University Press dan Syndics Cambridge University Press. Digunakan dengan kebenaran.
16. Bagaimana kita boleh selamat daripada muslihat akhir-masa yang berkuasa?
Jawapan:
A. Uji setiap kali pengajaran oleh Alkitab (2 Timothy 2:15; Kisah 17:11; Yesaya 8:19, 20).
B. Ikut kebenaran sebagai Isa mendedahkan. Isa menjanjikan bahawa orang-orang yang melakukan-Nya tidak akan berakhir dalam kesesatan (John 7:17).
C. Tinggal dekat dengan Isa setiap hari (John 15:05).

Peringatan: Ini adalah Panduan Kajian keenam dalam siri kami sembilan pada mesej tiga malaikat. Panduan Kajian seterusnya akan mendedahkan bagaimana gereja-gereja Kristian dan agama-agama lain di seluruh dunia akan berkait dengan peristiwa-peristiwa akhir zaman.
17. Adakah anda bersedia untuk menyembah dan taat kepada Yesus walaupun ia bermakna cemuhan, penganiayaan, dan akhirnya hukuman mati?
Jawapan:

Pemikiran Soalan
1. Ia tidak seolah-olah adil bahawa, dalam krisis akhir, orang yang tidak pernah mendengar kebenaran Tuhan niat tidak jujur ​​akan memilih palsu dan dengan itu akan hilang. (Mark 16:15)
Tiada siapa yang akan menghadapi krisis akhir tanpa 1 setelah mendengar (Mark 16:15) dan memahami (John 1:9) Tuhan tiga perkara yang penting mesej untuk hari ini (Wahyu 14:06). Orang akan memilih untuk menerima tanda binatang itu pada masa itu hanya kerana mereka tidak mahu membayar harga untuk mengikuti Kristus.
2. Apakah pertempuran Harmagedon yang diperkatakan dalam 16:12-16 Wahyu? Bila dan di mana ia akan berjuang? (Wahyu 16:16)
Pertempuran Harmagedon perlawanan akhir antara Kristus dan Syaitan. Ia akan berjuang di muka bumi dan akan bermula sebelum akhir masa. Peperangan akan diganggu oleh 'kedua Yesus akan datang. Ia akan bermula sekali lagi selepas 1,000 tahun, apabila orang-orang yang zalim itu mengelilingi kota suci dengan harapan untuk menguasai. Pertempuran akan ditutup apabila hujan Tuhan api turun dari langit ke atas orang-orang yang zalim itu dan memusnahkan mereka (Wahyu 20:09). (Kajian Panduan 12 menerangkan 1,000 tahun secara terperinci.)
Adakah kata-kata "Armageddon" Min?
Armageddon adalah nama simbolik bagi "pertempuran hari itu Allah swt" antara Kristus dan Iblis di mana semua bangsa di dunia akan terlibat (Wahyu 16:12-16, 19). "Raja-raja timur" adalah Allah Bapa dan Tuhan Anak. "Timur" dalam Alkitab melambangkan Tuhan syurga kerajaan (Wahyu 07:02; Yehezkiel 43:2; Matius 24:27). Dalam pertempuran akhir ini, hampir seluruh dunia akan bersatu (Wahyu 16:14) untuk memerangi Isa, Anak Domba, dan umatNya (Wahyu 17:14; 19:19). Matlamat mereka adalah untuk menghapuskan semua yang enggan menyembah binatang itu dan menerima tanda (Wahyu 13:15-17).
Khayalan Berikut Penolakan
Orang yang enggan menerima mesej tiga mata Tuhan untuk hari-hari terakhir (walaupun mereka tahu ia adalah benar), akan menjadi kuat menipu supaya mereka akan percaya perkara-perkara yang dusta (2 Tesalonika 2:10-12). Mereka akan mula dengan ikhlas mempercayai mereka menegakkan kerajaan yang besar Allah apabila mereka berusaha untuk memusnahkan umat Tuhan. Mereka akan melihat orang-orang kudus untuk menjadi begitu bercampur tertipu fanatik yang dooming seluruh dunia dengan keengganan mereka untuk bekerjasama dalam kebangkitan palsu.
Kedatangan Kedua Isa perhentian Pertempuran
Pertempuran itu sendiri akan di seluruh dunia. Kerajaan pada masa yang sama akan cuba untuk memusnahkan umat Tuhan, tetapi Tuhan akan campur tangan. Dekat sungai Efrat yang simbolik itu akan kering (Wahyu 16:12). Air mewakili orang (Wahyu 17:15). Pengeringan sungai Efrat bermakna bahawa orang-orang yang telah menyokong binatang (kerajaan Iblis) akan tiba-tiba menarik balik sokongan mereka. Sokongan binatang itu akan kering. Gabungan sekutu (Wahyu 16:13, 14) akan hancur (Wahyu 16:19). Kedatangan 2 Isa akan menghentikan peperangan ini dan menyelamatkan umatNya (Wahyu 6:14-17; 16:18-21; 19:11-20).
Pertempuran disambung semula selepas 1000 Tahun
Selepas 1,000 tahun, syaitan akan datang betul-betul di tempat terbuka sebagai pemimpin angkatan terhadap Tuhan dan umatNya. Beliau akan meneruskan perjuangan menentang Tuhan ketika dia cuba untuk menawan kota suci. Kemudian Iblis dan pengikutnya akan dimusnahkan oleh api dari langit (lihat Panduan Kajian 11 dan 12). Tiap-tiap pengikut syaitan akan dimusnahkan. Tiap-tiap pengikut Yesus akan masuk kerajaan-Nya yang kekal.
3. Alkitab mengatakan, "datang masa, bahawa sesiapa yang killeth anda akan berfikir bahawa dia berbuat Tuhan perkhidmatan." John 16:02. Adakah anda berfikir yang akan literal dipenuhi dalam masa kita? (John 16:02)
Ya. Gabungan akhir-kerajaan dunia dan agama akhirnya akan kehilangan semua simpati bagi umat Tuhan, yang enggan menyertai kebangkitan semula palsu atau mengguna pakai lambang (Ahad ibadat). Mereka akan merasa bahawa mukjizat indah mengiringi kebangkitan mereka membuktikan kesahihan - keajaiban seperti yang sakit yang sembuh atau terkenal Tuhan-membencinya, bintang filem tidak bermoral, tuan-tuan dadah, dan penjenayah terkenal yang ditukar. Gabungan itu akan menegaskan bahawa tiada siapa yang dibenarkan untuk menghancurkan kebangkitan semula di seluruh dunia ini yang menarik semua agama. Setiap orang akan digesa untuk meletakkan mengenepikan perasaan peribadi dan "ajaran fanatik" (Sabat, contohnya) dan bergabung dengan seluruh dunia dalam kebangkitan ikhlas atas keamanan dan persaudaraan. Semua yang lain daripada kebangkitan akan dipandang kecil. Mereka yang tidak bersetuju untuk bekerjasama akan dianggap sebagai tidak setia, tidak patriotik, anarkis dan, akhirnya, fanatik berbahaya yang tidak harus dibiarkan. Pada hari itu, orang-orang yang membunuh umat Tuhan akan berasa yang mereka lakukan Allah nikmat.
4. Seperti yang saya mengkaji nubuatan-nubuatan Daniel dan Wahyu, ia kelihatan jelas bahawa musuh sebenar adalah sentiasa syaitan. Adakah anda bersetuju? (Wahyu 12:17)
Sudah tentu! Anda adalah 100 peratus betul! Syaitan adalah musuh sebenar. Iblis bekerja melalui pemimpin dan negara bumi menyakiti umat Tuhan dan seterusnya membawa sakit hati kepada Yesus dan Bapa. Kami begitu mudah lupa bahawa Iblis adalah musuh. Beliau adalah satu yang bertanggungjawab bagi segala kejahatan. Mari salahkan dia dan berhati-hati bagaimana kita menghakimi dan mengutuk orang atau organisasi yang menyakiti umat Tuhan dan gereja. Mereka kadang-kadang tidak berpengetahuan atau bahkan sama sekali tidak sedar bahawa mereka telah mencederakan sesiapa. Tetapi itu tidak pernah benar syaitan. Dia sentiasa sedar sepenuhnya. Dia menyakitkan Tuhan dan umatNya sengaja.
5. Bagaimana kematian paus atau pilihan raya presiden baru akan menjejaskan nubuatan Syarikat di dalam Wahyu 13:11-18? (Wahyu 13:18)
Nubuatan akan dipenuhi tidak kira yang paus atau presiden. Presiden baru atau paus baru boleh buat sementara mempercepatkan atau melambatkan memenuhi, tetapi hasil akhir dijamin oleh nubuatan Alkitab.
6. Adakah binatang bertanduk kambing yang 13:11-18 Al-Quran dan "nabi palsu" Wahyu 16:13 kuasa yang sama? (Wahyu 13:11)
Ya. Dalam Wahyu 19:20, di mana Allah menyebut pemusnahan binatang Antikristus, Beliau juga merujuk kepada kemusnahan nabi palsu. Dalam petikan ini, Tuhan mengenal pasti nabi palsu sebagai kuasa yang "mukjizat tempa" sebelum binatang itu dan "menipu mereka yang telah menerima tanda binatang itu, dan mereka yang menyembah patungnya." Ini adalah satu rujukan yang sangat jelas kepada aktiviti binatang domba-bertanduk, yang diterangkan dalam Wahyu 13:11-18. Di dalam Panduan Kajian ini kita telah mengenal pasti binatang bertanduk kambing sebagai Amerika Syarikat. Jadi binatang yang bertanduk kambing dan nabi palsu adalah jelas kuasa yang sama.

No comments: