Monday, May 7, 2012

yahudi kata kata pemimpin yahudi terhadap palestin

LEBIH petikan ...

"Kita mesti mengusir orang-orang Arab dan mengambil tempat mereka."
- David Ben Gurion, 1937, Ben Gurion dan orang-orang Arab Palestin, Oxford University Press, 1985.

"Kita mesti menggunakan keganasan, pembunuhan, peras ugut, rampasan tanah, dan pemotongan semua perkhidmatan sosial untuk menghapuskan Galilea penduduk Arab." - David Ben-Gurion, Mei 1948, kepada Staf Jeneral. Daripada Ben-Gurion, Biografi A, oleh Michael Ben-Zohar-, Delacorte, New York 1978.

"Telah Anti-Semitisme, Nazi, Hitler, Auschwitz, tetapi adalah bahawa kesalahan mereka Mereka melihat tetapi satu perkara:? Kita telah datang dan kami telah mencuri negara mereka Mengapa mereka akan menerima bahawa?"
- Tersiarharga oleh Nahum Goldmann di Le Paraddoxe Juif (Paradoks Yahudi), ms ​​121-122.

"Kampung Yahudi telah dibina di tempat kampung Arab. Anda tidak tahu nama-nama kampung-kampung Arab, dan saya tidak menyalahkan anda kerana buku geografi tidak lagi wujud. Bukan sahaja buku-buku tidak wujud, kampung-kampung Arab tidak ada sama ada Nahlal timbul di tempat Mahlul; Kibbutz Gvat dalam tempat Jibta; Kibbutz Sarid tempat daripada Huneifis; dan Kefar Yehushua di tempat Tal al-Shuman bukan tempat tunggal yang dibina di negara ini bahawa tidak mempunyai bekas penduduk Arab. "
- David Ben Gurion, dipetik dalam The Paradox Yahudi, oleh Goldmann Nahum, Weidenfeld dan Nicolson, 1978, ms. 99.

"Janganlah kita mengabaikan kebenaran di kalangan kita ... politik kita adalah orang yang melampaui batas dan mereka membela diri ... negara adalah milik mereka, kerana mereka mendudukinya, sedangkan kita mahu datang ke sini dan menetap, dan dalam pandangan mereka, kita mahu mengambil dari mereka negara mereka. "
- David Ben Gurion, yang dipetik dalam pp 91-2 Segitiga kejadian Chomsky, yang muncul di Zionisme Simha Flapan "dan Palestin pp 141-2 memetik ucapan 1938.

"Jika saya tahu bahawa ia adalah mungkin untuk menyelamatkan semua kanak-kanak Jerman dengan mengangkut mereka ke England, dan hanya separuh dengan memindahkan mereka ke Tanah Israel, saya akan memilih yang kedua, di hadapan kita terletak bukan sahaja bilangan kanak-kanak ini tetapi perhitungan sejarah orang-orang Israel. "
- David Ben-Gurion (yang disebut harga dalam pp 855-56 dalam Shabtai Teveth Ben-Gurion dalam terjemahan yang sedikit berbeza).

David Ben Gurion
Perdana Menteri Israel
1949 - 1954,
1955 - 1963
"Tidak ada perkara seperti rakyat Palestin ... Ia tidak seolah-olah kita datang dan melemparkan mereka keluar dan mengambil negara mereka. Mereka tidak wujud."
- Golda Meir, kenyataan kepada The Sunday Times, 15 Jun, 1969.

"Bagaimana kita boleh kembali wilayah-wilayah yang dijajah? Terdapat tiada siapa untuk kembali mereka."
- Golda Meir, 8 Mac, 1969.

"Mana-mana orang yang bercakap dalam menyokong membawa pelarian Arab kembali juga mesti mengatakan bagaimana beliau menjangkakan untuk mengambil tanggungjawab untuk itu, jika dia berminat dalam negeri Israel Ia adalah lebih baik bahawa perkara-perkara yang dinyatakan dengan jelas dan jelas: Kita tidak boleh biarkan ini berlaku. "
- Golda Meir, 1961, dalam satu ucapan kepada Knesset katanya dalam NER, Oktober 1961

"Negara ini wujud sebagai memenuhi janji yang dibuat oleh Allah sendiri. Ia akan menjadi tidak masuk akal untuk meminta kepada akaun untuk kesahihan."
- Golda Meir, Le Monde, 15 Oktober 1971

Golda Meir
Perdana Menteri Israel
1969 - 1974


"Kami berjalan di luar, Ben-Gurion mengiringi kami. Allon mengulangi soalan, Apakah yang perlu dilakukan dengan penduduk Palestin? Ben-Gurion melambai tangannya tanda yang berkata 'Pandu mereka keluar! "
- Yitzhak Rabin, membocorkan versi ditapis memoir Rabin, yang disiarkan dalam akhbar New York Times, 23 Oktober 1979.

"[Israel akan mewujudkan] dalam keadaan 10 atau 20 tahun akan datang yang akan menarik penghijrahan semulajadi dan sukarela pelarian dari Semenanjung Gaza dan Tebing barat ke Jordan. Untuk mencapai matlamat ini, kita perlu untuk datang ke perjanjian dengan Raja Hussein tidak dengan Yasser Arafat. "
- Yitzhak Rabin ("Raja Damai" oleh piawaian Clinton), menjelaskan kaedah etnik pembersihan tanah diduduki tanpa kacau bantahan dunia. (Disebutharga di Daud Shipler di New York Times, 1983/04/04 memetik kenyataan Meir Cohen kepada hal ehwal luar negeri Knesset dan pertahanan jawatankuasa pada 16 Mac.)

Yitzhak Rabin
Perdana Menteri Israel
1974 - 1977,
1992 - 1995


"[Palestin] adalah binatang yang berjalan di atas dua kaki." - Perdana Menteri Israel, Menachem Begin, ucapan Knesset, disebut dalam Amnon Kapeliouk, "Mulakan dan 'binatang,"' New Statesman, 25 Jun, 1982.

"Partition Palestin adalah menyalahi undang-undang. Ia tidak akan diiktiraf .... Yerusalem dan selama-lamanya akan menjadi modal kami. Eretz Israel akan dipulihkan kepada orang Israel. Semua. Dan bagi Pernah."
- Menachem Begin, sehari selepas undi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk menyekat Palestin.

Menachem Begin
Perdana Menteri Israel
1977 - 1983


"Pemimpin-pemimpin yang lepas bagi gerakan kami meninggalkan kami satu mesej yang jelas untuk menjaga Eretz Israel dari Laut ke Sungai Yordan untuk generasi akan datang, untuk Aliya massa (= imigresen Yahudi), dan untuk orang-orang Yahudi, yang semuanya akan dikumpulkan ke dalam negara ini. "
- Bekas Perdana Menteri Yitzhak Shamir mengisytiharkan di perkhidmatan Tel Aviv memorial untuk bekas pemimpin Likud, November 1990. Perkhidmatan Radio Dalam Negeri Baitulmuqaddis.

"Penyelesaian Tanah Israel adalah intipati Zionisme. Tanpa penyelesaian, kami tidak akan memenuhi Zionisme. Ia semudah itu."
- Yitzhak Shamir, Maariv, 1997/02/21.

"(Palestin) akan hancur seperti belalang ... kepala remuk terhadap batu tongkol dan dinding."
- Isreali Perdana Menteri (pada masa itu) Yitzhak Shamir dalam satu ucapan kepada peneroka Yahudi New York Times April 1, 1988

Yizhak Shamir
Perdana Menteri Israel
1983 - 1984,
1986 - 1992


"Israel perlu telah dieksploitasi penindasan demonstrasi di China, apabila perhatian dunia tertumpu kepada negara itu, untuk menjalankan pemecatan massa di kalangan orang Arab wilayah."
- Sarakham Netanyahu, maka Israel Timbalan Menteri Luar, bekas Perdana Menteri Israel, bercakap kepada pelajar-pelajar di Universiti Bar Ilan, dari jurnal Israel Hotam, November 24, 1989.

Benjamin Netanyahu
Perdana Menteri Israel
1996 - 1999
"Palestin adalah seperti buaya, anda memberi mereka daging, mereka mahu lebih" ....
- Ehud Barak, Perdana Menteri Israel pada masa itu - 28 Ogos 2000. Dilaporkan dalam Jerusalem Post 30 OGOS 2000

"Jika kita berfikir bahawa bukan 200 kematian Palestin, 2,000 mati akan menghentikan pertempuran di strok, kita akan menggunakan kekerasan banyak lagi ...."
- Perdana Menteri Israel, Ehud Barak, yang dipetik dalam Associated Press, November 16, 2000.
"Saya telah menyertai sebuah pertubuhan pengganas."
- Ehud Barak respons kepada Gideon Levy, seorang kolumnis untuk akhbar Ha'aretz, apabila Barak telah ditanya apa yang dapat kamu lakukan jika beliau telah dilahirkan seorang rakyat Palestin.

Ehud Barak
Perdana Menteri Israel
1999 - 2001


"Adalah menjadi tugas pemimpin Israel untuk menjelaskan kepada pendapat umum, jelas dan berani, beberapa fakta-fakta yang dilupakan dengan masa tertentu. Yang pertama adalah bahawa tidak ada Zionisme, era kolonialisme, atau Negara Yahudi tanpa pengusiran Arab dan rampasan tanah mereka. " - Ariel Sharon, Menteri Luar Israel, menangani mesyuarat militan dari sayap kanan yang melampau Tsomet Parti, Agence Perancis Presse, November 15, 1998.

"Semua orang untuk bergerak, berlari dan merebut bukit seperti yang banyak (Palestin) kerana mereka boleh untuk membesarkan penempatan (Yahudi) kerana semua yang kita ambil sekarang akan tinggal kita ... Segala sesuatu yang kita tidak merebut akan pergi kepada mereka."
- Ariel Sharon, Menteri Luar Israel, menangani mesyuarat Parti Tsomet, Agence Perancis Presse, 15 November, 1998.

"Israel mungkin mempunyai hak untuk meletakkan orang lain dalam perbicaraan, tetapi sudah tentu tidak ada seorang pun mempunyai hak untuk meletakkan orang-orang Yahudi dan Negeri Israel pada perbicaraan."
- Perdana Menteri Israel, Ariel Sharon, 25 Mac, 2001 yang dipetik dalam BBC News Online

No comments: