Wednesday, May 16, 2012

Racun Di Dalam Makanan Harian Anda!



Senarai Racun Di Dalam Makanan Harian Nombor E 

E102:
Formly dikenali sebagai pewarna pewarna sintetik kuning yang dijumpai dalam produk seperti skuasy buah, kordial buah-buahan, minuman bergas berwarna, puding segera, campuran kek, tepung kastard, sup, sos, ais krim, permen ais, gula-gula, gula-gula getah, marzipan, jem, jeli, marmalade dan sawi. E102 boleh menyebabkan sesetengah tindak balas, migrain, penglihatan yang kabur, gatal-gatal beberapa patchs kulit ungu, ia juga membuatkan anak-anak hyper aktif.

E104:
Quinoline Kuning 'tar arang batu' tiruan pelbagai warna antara kuning kusam dan berwarna kuning kehijauan. Ia digunakan di dalam batang bibir, cologen dan banyak produk lain kosmetik. Ia boleh menyebabkan dermatitis, dan untuk sebab-sebab ini, ia diharamkan di Australia, Jepun, Norway dan Amerika Syarikat.

E107:
Dikenali sebagai 7G Kuning beberapa kali pewarna warna kuning yang adalah oftain yang terdapat dalam minuman ringan untuk kanak-kanak. HACSG menyarankan untuk mengelakkan, orang-orang yang menderita asma juga boleh menunjukkan reaksi alahan terhadap. Ia diharamkan di Australia dan Amerika Syarikat.

E110:
Sunset Yellow, FCF Jingga Kuning S, FD & C Yellow 6 soem nama, ini adalah salah satu yang paling teruk daripada tandan, ini dianggap begitu berbahaya yang Norway dan Finland tidak akan membiarkan mana-mana berhampiran ada orang. 'Tar arang batu' A tiruan dan pewarna azo kuning yang digunakan dalam makanan yang melalui proses penapaian yang mesti dirawat haba. Ditemui di skuasy oren, oren jeli, marzipan, Swiss roll, jem aprikot, sitrus marmalade, lemon dadih, gula-gula, coklat campuran panas dan sup paket, serbuk roti, sos keju, ais krim, ikan dalam tin, dan ubat-ubatan banyak lagi.
Kesan sampingan adalah urtikaria (gatal-gatal), rinitis (hidung berair), hidung kesesakan, alahan, hiperaktif, tumor buah pinggang, kerosakan kromosom, sakit perut, loya dan muntah, senak, kebencian untuk makanan; peningkatan kejadian tumor pada haiwan.

E122:
Azorubine, Carmoisine. Bahan kimia ini adalah pewarna merah yang boleh menghasilkan tindak balas buruk dalam pesakit asma dan orang-orang yang alah kepada aspirin; produk khas konfeksi, marzipan, jeli kristal. Ini diharamkan di Sweden, Amerika Syarikat, Austria dan Norway.

E123:
Amaranth, berasal dari tumbuhan herba kecil nama yang sama yang digunakan dalam campuran kek, inti berperisa buah-buahan, jeli kristal, boleh mencetuskan asma, ekzema dan hiperaktif, ia menyebabkan kecacatan kelahiran dan kematian janin dalam beberapa ujian haiwan, mungkin juga kanser. Diharamkan di Amerika Syarikat, Rusia, Austria dan Norway dan negara-negara lain.

E124:
Ponceau, sintetik tar arang batu dan azo pewarna, karsinogen dalam haiwan, boleh menghasilkan tindak balas buruk dalam pesakit asma dan orang-orang yang alah kepada aspirin; diharamkan di Amerika Syarikat & Norway.

E127:
Nombor ini E dipanggil Erythrosine, ia adalah sejenis pewarna warna merah yang digunakan dalam ceri, buah-buahan dalam tin, campuran kastard, gula-gula, bakeri, makanan snek; boleh menyebabkan sensitif kepada cahaya; boleh meningkatkan tahap hormon tiroid dan membawa kepada hipertiroidisme, telah terbukti menyebabkan kanser tiroid pada tikus dalam kajian pada tahun 1990; diharamkan pada Januari 1990, tetapi tidak ditarik balik oleh FDA Amerika Syarikat, yang diharamkan di Norway.

E129:
Dinamakan Allura merah AC. Warna oren-merah yang digunakan dalam gula-gula, minuman dan perasa, ubat-ubatan dan kosmetik, sintetik; diperkenalkan pada awal tahun lapan puluhan untuk menggantikan Amaranth yang dianggap tidak selamat kerana hasil ujian yang bercanggah; allura merah telah juga berkaitan dengan kanser pada tikus; diharamkan di Denmark, Belgium, Perancis, Jerman, Switzerland, Sweden, Austria dan Norway. Tetapi membolehkan mengambil sangkaan-sangkaan yang mana ia adalah TIDAK diharamkan, ofcorse Uk.

E132:
Bahan kimia ini adalah Indigotine, ia biasanya ditambah kepada tablet dan kapsul; juga digunakan dalam ais krim, gula-gula, barangan bakar, gula-gula, biskut, derivatif tar arang batu sintetik; boleh menyebabkan loya, muntah, tekanan darah tinggi, ruam kulit, sesak nafas dan reaksi alahan yang lain. Diharamkan di Norway.

E133:
Biru Brilliant tidak bijak kerana anda mungkin berfikir. Ia digunakan di dalam produk tenusu, gula-gula dan minuman, sintetik biasanya berlaku sebagai aluminium tasik (larutan) atau garam ammonium; diharamkan di Belgium, Perancis, Jerman, Switzerland, Sweden, Austria, Norway.

No comments: