Thursday, May 10, 2012

Musuh Nabi Isa Menurut Kristian?

Antikristus Telah Didedahkan!!


666 bersamaan LATEINOS dalam bahasa Yunani!!
Dan dia yang memasukkan semua, kedua-dua kecil dan besar, kaya dan miskin, bebas dan bon, untuk menerima tanda di tangan kanan mereka, atau di dahi mereka:
Dan bahawa manusia tidak mungkin membeli atau menjual, kecuali sesiapa yang mempunyai tanda, atau nama binatang itu, atau bilangan namanya.
Ini memerlukan kebijaksanaan. Dan orang-orang yang telah wawasan menghitung bilangan binatang itu, kerana ia adalah bilangan seorang lelaki. Jumlah itu adalah 666.   (Wahyu 13:16-18).
Perjanjian Baru ditulis dalam Koine atau BIASA Yunani-bahasa sejagat dunia semasa pelayanan duniawi Kristus.
Yunani meninggal dunia di Eropah Barat sekitar 500 AD (kecuali dalam Hibernia), di mana Saint Patrick memperkenalkan Perjanjian Baru dan bahasa Yunani kepada negara itu.
Joshua begitu sangat digemari bahasa Yunani bahawa Dia memanggil dirinya Alfa dan Omega 4 kali:
Saya Alfa dan Omega, permulaan dan pengakhiran, firman Tuhan (Joshua), yang merupakan, dan yang telah, dan yang akan datang, yang Maha Berkuasa. (Wahyu 01:18).
Orang Yunani, seperti Rom, tidak mempunyai angka India seperti 1,2,3,4, maka setiap huruf abjad Yunani mewakili nombor. Alfa adalah 1, beta telah 2, dan sebagainya, dan sebagainya. Ia sama sekali tidak berguna untuk mencuba dan menghitung bilangan binatang itu dalam apa-apa bahasa lain tetapi Yunani:
Koine abjad Yunani dengan nombor yang sepadan.

Nama binatang LATEINOS dalam bahasa Yunani.
Raja Latinus adalah bapa bangsa Latin.

Lateinos
Lateinos

Raja Latinus adalah pengasas kerajaan Latin.
Raja Latinus adalah pengasas bangsa Latin
Lateinos adalah tafsiran yang tertua dan yang paling biasa bilangan binatang itu. Lateinos menandakan MAN Latin atau Latin kerajaan, dan juga nama raja yang mengasaskan negeri Latin, iaitu Raja Latinus.
Tulisan-tulisan tertua yang terselamat penganiayaan terakhir pagan besar ialah Irenaeus Saint yang tinggal dari kira-kira 120 hingga 200 Masihi ... Saint Irenaeus adalah yang paling terkenal dengan ramalan bahawa dunia akan bertahan selama 6000 tahun .... Saint Irenaeus adalah murid Polycarp, yang merupakan pengikut John Rasul, yang menulis Kitab Wahyu:
Untuk jika terdapat banyak nama yang ditemui memiliki nombor ini, ia akan meminta yang di antara mereka hendaklah beruang lelaki yang datang. Ia tidak melalui mahu nama-nama yang mengandungi bilangan nama itu yang saya katakan ini, tetapi pada akaun dengan keadaan takut kepada Allah, dan semangat untuk kebenaran: bagi nama Evanthas mengandungi bilangan yang diperlukan, tetapi saya tidak membuat tuduhan mengenai Kemudian juga Lateinos mempunyai bilangan 666; dan ia adalah [penyelesaian] sangat mungkin, ini adalah nama kerajaan terakhir [empat dilihat oleh Daniel]. Bagi Latin adalah mereka yang pada pemerintahan sekarang beruang: Saya tidak akan, bagaimanapun, membuat mana-mana terdapat banyak lebih [kebetulan] ini Teitan terlalu, suku kata pertama yang ditulis dengan e dua vokal Yunani dan i, di kalangan semua nama-nama yang dijumpai kalangan kita, agak layak kredit. Untuk ia mempunyai dengan sendirinya bilangan yang diramalkan, dan terdiri daripada enam huruf, setiap suku kata yang mengandungi tiga huruf dan perkataan itu sendiri] purba, dan dikeluarkan daripada penggunaan biasa; kalangan raja-raja kami, kami mendapati tiada yang mengandungi nama ini Titan, mahupun mempunyai sebarang berhala yang disembah di khalayak ramai di kalangan orang Yunani dan tidak bertamadun gelaran ini. Di kalangan orang ramai, terlalu, nama ini diambil kira ilahi, supaya walaupun matahari dipanggil Titan oleh orang-orang yang kini mempunyai [peraturan]. (Saint Irenaeus, Against Heresies , Buku V, bab 29).
Saint Irenaeus menyebut 3 nama: Evanthas, Lateinos, dan Teitan atau Titan. Erti Evanthas adalah kabur, tetapi Lateinos adalah perkataan kod untuk orang-orang Rom:
Virgil adalah seorang penyair Roman dan amat biasa dengan sejarah bangsa Latin. Beliau mengesan pengasasan Rom kepada Raja Latinus.

Roman penyair Virgil
(70 SM -21 SM).

Roman penyair Publius Vergilius Maro, juga dikenali sebagai Virgil, sangat terkenal di Amerika Syarikat kerana puisi Latin di belakang $ 1 "wang kertas" bil.
ANNUIT COEPTIS: "Dia telah mengurniakan nikmat aku janji kami."
Novus Ordo SECLORUM: "Sesuatu perintah baru telah bermula."


Buku penutup Aeneid.
Menurut Virgil, Raja Latinus adalah satu watak sejarah dan pengasas bangsa Latin. Alkitab mengatakan bahawa bilangan binatang itu adalah bilangan MAN 1.
Raja Latinus, kini menjadi tua, telah memerintah bandar diselesaikan beliau
Dan luar bandar melalui tahun keamanan. Tradisi
Menjadikan dia seorang anak Faunus oleh peri,
Marica daripada yang Laurentines. Bapa
Daripada Faunus telah Picus, yang seterusnya
Mendakwa anda untuk bapak, lama Zuhal, membuat anda
Pengasas dinasti.
Oleh nasib Latinus tidak mempunyai anak atau keturunan lelaki,
Kematian telah diambil satu dalam belia awal.
Anak perempuan tunggal yang diadakan bahawa rumah harapan,
Seorang gadis yang kini matang untuk berkahwin, bagi seorang lelaki. ( Aeneid Book VII,).

Peperangan dan seorang lelaki yang saya menyanyi-buangan yang didorong oleh Takdir,
dia adalah orang pertama untuk melarikan diri pantai Troy,
ditakdirkan untuk mencapai pantai Lavinian dan tanah Itali,
lagi banyak pukulan dia telah mengambil darat dan laut dari tuhan-tuhan di atas-
terima kasih kepada kerugian kemarahan-dan banyak tidak henti-henti kejam Juno
dia melahirkan dalam pertempuran juga,
sebelum dia boleh dijumpai bandar,
membawa tuhan-tuhan untuk Latinum,
punca perlumbaan Latin,
tuan-tuan Alban dan tembok-tembok tinggi Rom. (Buku Aeneid I).
Vatican City State negara SAHAJA di dunia di mana bahasa Latin masih bahasa rasmi .... Latin adalah bahasa yang mati di seluruh Itali dan telah digantikan oleh Itali lebih 600 tahun yang lalu.
Antikristus didedahkan terlebih dahulu sebelum Kedua Kedatangan Kristus!
Dalam salah satu yang paling besar dan PLAINEST nubuatan-nubuatan Alkitab, St Paul meramalkan bahawa 2 perkara yang mesti berlaku PERTAMA sebelum Kedatangan 2 Kristus dan akhir dunia:
1.
Satu jatuh dari atau murtad dari agama Kristian Kerasulan.
2.
Antikristus atau Man Sin didedahkan.
Sekarang kita bermohon kepada anda, saudara-saudara, dengan kedatangan Tuhan kita Yesus Kristus, dan oleh perhimpunan kami bersama-sama kepadanya,
Yang kamu tidak lama lagi digegarkan dalam fikiran, atau masalah, baik oleh semangat, dan tidak juga oleh perkataan, mahupun melalui surat daripada kami, kerana itu hari Kristus berada di tangan.
Biar tidak ada orang yang menipu anda dengan apa-apa cara untuk hari itu tidak boleh datang, kecuali ada datang jatuh dari pertama, dan bahawa manusia dosa didedahkan, anak dalam kerugian dan kebinasaan; Siapa yang menentang dan exalteth dirinya di atas semua yang dipanggil Tuhan, atau yang disembah; supaya beliau sebagai Tuhan duduk di kuil Tuhan, shewing sendiri bahawa dia adalah Tuhan Ingat kamu tidak, bahawa, apabila saya masih lagi dengan anda, saya memberitahu anda perkara-perkara ini Dan sekarang kamu tahu Apakah yang (menahan? ) bahawa dia mungkin diturunkan pada zamannya Bagi misteri kezaliman Allah sudah bekerja: hanya dia yang kini letteth akan membiarkan (menghalang), sehingga dia dibawa keluar dari jalan Dan hendaklah kemudiannya bahawa Wicked didedahkan, yang Tuhan. boleh makan dengan semangat mulutnya, dan hendaklah memusnahkan dengan kecerahan kedatangan beliau. (II Tesalonika 2:1-12).
Salah satu ciri-ciri utama ini jatuh atau murtad adalah larangan perkahwinan:
Roh berbicara nyata, bahawa pada zaman kemudiannya beberapa hendaklah berlepas dari iman, memberi perhatian kepada semangat menggoda, dan doktrin-doktrin syaitan;
Bercakap terletak dalam kepura-puraan, mempunyai hati nurani mereka terpanggang dengan besi panas; melarang untuk berkahwin, dan memerintahkan untuk menahan diri dari daging, yang Tuhan menciptakan untuk diterima dengan kesyukuran bagi mereka yang beriman dan tahu kebenaran. (I Timotius 4:1-3).
Sehingga Vatican Majlis II pada tahun 1962, daging dilarang pada hari Jumaat.
Maharaja di Rom telah menghalang kedatangan Dajjal!!
St. Paul yang disebut obscurely sesuatu yang misteri yang telah menghalang atau menyekat kejahatan dan menahan wahyu Man Sin.
Penyingkiran modal Empayar Rom oleh Constantine pada 330 AD, telah banyak mempermudah datang daripada Dajjal. Bahawa "Kekal Rom" akan membolehkan ibu kota saingan wujud adalah benar-benar luar biasa.
Maharaja telah menganiaya Kristian, tetapi kehadiran mereka di Rom menjadi penghalang kepada kebangkitan Kepausan. Kristian berdoa untuk Maharaja, dan kestabilan Empayar, tetapi mereka tidak pernah bermimpi mewujudkan satu lagi modal saingan.
Maharaja Constantine.
Maharaja Constantine.

Penyingkiran Maharaja Constantine modal daripada "Kekal Rom"-imperialis bandar-meninggalkan biskop Rom percuma untuk Vault ke kerusi daripada Caesars.
Ini adalah penyingkiran mari atau halangan yang datang daripada Antikristus.

Constantinople menjadi modal baru Empayar Rom.
Constantinople menjadi modal baru
Empayar Rom.

Selepas penyingkiran modal, orang Yunani terus memanggil diri mereka orang-orang Rom (Gk. Romaioi), manakala rakyat di bahagian barat Empayar menjadi dikenali sebagai orang Latin.
Apabila biskop Rom mengambil alih ungu, beliau juga menyandang title PONTIFEX Maximus, yang adalah hakmilik secara rasmi daripada Caesars sebagai ketua agama pagan Rom.
Pagan Rom menganiaya orang-orang kudus tidak misteri ke St John, tetapi sini menganut biskop "Kristian", sebagai ketua agama Rom pagan, adalah misteri dan WONDER memang:
Dan aku melihat wanita itu mabuk dengan darah orang-orang kudus, dan darah syuhada Isa: dan apabila saya melihat dia, saya tertanya-tanya dengan penuh kagum. Dan malaikat itu berkata kepada saya, engkau tiupkan Sebab itu, engkau akan kagum? Saya akan katakan kepadamu, misteri wanita, dan binatang yang carrieth, yang Maha tujuh kepala dan sepuluh tanduk. (Wahyu 17: 6-7).
Nubuatan ini yang besar. . . dan janji-janjiNya. . . begitu JELAS bahawa seorang lelaki buta dapat melihat!
Fatwa Maharaja Rom Theodosius dikaitkan Saint Peter dengan Rom!!
Maharaja Theodosius, dengan bantuan biskop Ambrose dari Milan, meletakkan asas untuk 2 bidaah Gereja Latin utama:
1. Keutamaan St Peter.
2. Kuasa sivil atau kerajaan tunduk kepada Paus Latin dan kepaderian mereka.
St. Paul menyebut bahawa Misteri kezaliman yang menghubungkan St Peter dengan Rom telah bekerja walaupun semasa hayatnya .... Walau bagaimanapun, ini bidaah sub rosa atau terselindung dan tidak nyata sehingga meramalkan masa selepas penyingkiran modal Constantinople.
Maharaja Theodosius I (347-395).
Maharaja Theodosius I (347-395).
Maharaja dari 378 kepada 392.

Maharaja Theodosius saya adalah seorang askar orang kasar Rom dari Sepanyol.
Paus Damasus I (Paus pertama yang dikenali sebagai Pontifex Maximus) adalah juga dari Sepanyol.

Paus Damasus I (305-384).
Paus Damasus I (305-384).
Paus dari 366 kepada 384.

Pada tahun 380, Theodosius mengeluarkan fatwa bahawa semua orang dalam empayar MESTI mempercayai bahawa Paus Damasus adalah pengganti St Peter.
Tidak lama lagi selepas menjadi Maharaja Theodosius mengeluarkan perintah bahawa semua orang dalam empayar MESTI mempercayai bahawa Paus Damasus adalah pengganti St Peter:
Pada 19 Januari, 379, maharaja Gratian dibangkitkan Theodosius pangkat maharaja dan memberikan dia caj separuh timur empayar itu. Theodosius adalah seorang jeneral dari Sepanyol dan berat sebelah yakin Nicene ortodoks. Beliau tidak menunggu lama untuk menunjukkan warna. Pada 28 Februari, 380, Theodosius mengeluarkan fatwa mengatakan bahawa sesiapa yang tidak mengikut iman Paus Damasus Rom dan Peter dari Alexandria adalah bidaah. (Gereja Majlis Purba, ms 104).
Berikut adalah salinan fatwa bahawa:
Adalah menjadi hasrat kami bahawa semua negara-negara yang tertakluk kepada pengampunan dan Kesederhanaan kami, perlu terus dalam profesion agama itu yang disampaikan kepada orang-orang Rom oleh Peter Rasul ilahi, kerana ia telah dipelihara oleh tradisi setia; dan yang kini mengaku oleh Damasus Paus dan oleh Peter, Biskop Alexandria, seorang lelaki kekudusan kerasulan. Menurut ajaran kerasulan dan doktrin Injil, marilah kita percaya dewa salah satu daripada Bapa, Anak dan Roh Kudus, dalam keagungan yang sama dan dalam Trinity suci. Kami kuasa undang-undang ini untuk mengambil alih gelaran Katolik Kristian; tetapi bagi yang lain, kerana, dalam pertimbangan kami, mereka adalah madmen yang bodoh, kita dekri bahawa mereka akan dijenamakan dengan nama yang memalukan bidaah, dan tidak boleh menganggap memberi conventicles mereka nama gereja Mereka akan. menderita di tempat pertama azab kutukan ilahi, dan pada hukuman kuasa kita, selaras dengan kehendak Syurga, hendaklah memutuskan untuk mengenakan kedua. ( Theodosian Kod, Buku XVI, iman Katolik ).
Pada tahun 381, Theodosius mempengerusikan Majlis Constantinople. 150 uskup yang hadir enggan mengakui Peter di Rom fatwa dan memutuskan bahawa Lama Rom mempunyai keutamaan hanya kerana ia adalah bandar empayar:
Sebagai untuk biskop Constantinople, biarkan beliau mempunyai prerogatif penghormatan selepas biskop Rom, melihat bahawa bandar ini adalah di Rom baru. (Majlis Constantinople) .
Apa yang boleh seorang askar orang kasar Rom seperti Theodosius yang mungkin tahu mengenai Alkitab dan teologi? .... Perkara SAHAJA bahawa Paus Damasus mempunyai persamaan dengan Saint Peter adalah bahawa Saint Peter sebagai Rasul Berkhatan (Yahudi) pasti memakai janggut. fatwa menganiaya ini adalah petanda yang amat ditakuti Spanish Inquisition .
Pada tahun 388, Theodosius menyerang Itali menyingkirkan Maharaja saingan yang bernama Magnus Maximus Selepas mengalahkan lawannya, Theodosius memerintah Empayar dari Milan, dan ia berada di sana bahawa dia bertemu dengan penasihat rohani:. Ambrose, biskop Milan:
Ia kini bahawa Theodosius membuat berkenalan dengan biskop Ambrose dari Milan dan dengan itu memulakan hubungan yang kompleks, gelora, tetapi juga amat peribadi antara dua orang lelaki, yang adalah untuk meninggalkan kesan yang mendalam penting. Semasa perang ringkas, Ambrose telah berada dalam bahaya tidak, untuk ultra alim Katolik Maximus sukar telah menganiaya biskop modal, tetapi hakikat bahawa dia tidak melarikan diri meningkatkan prestij beliau. Malah, beliau sendiri dianggap autoriti moral untuk kedua tiada. Dia melihat dirinya sebagai menjawab hanya kepada Tuhan, dan dengan itu tugasnya adalah untuk menetapkan hati nurani-itu agama dasar maharaja, dengan apa jua cara yang berkhidmat ini akhir tinggi. (Theodosius, Empayar di Bay, ms 64).
Ambrose, biskop Milan, adalah seorang guru yang kuat dan berpengaruh Gereja Latin.
Ambrose, biskop Milan (337 - 397). Biskop Milan 374-397.
Ambrose, biskop Milan (337 - 397). Biskop Milan 374-397.

Ambrose, biskop Milan, adalah seorang guru yang kuat dan berpengaruh Gereja Latin.
pada tahun 390, Theodosius memberi perintah untuk pembunuhan beramai-ramai yang mengerikan di bandar Salonica.
Ambrose mengancam beliau dengan pengucilan, dan hasilnya, beliau terpaksa melakukan penebusan dosa dan menghina diri di kaki uskup.

Maharaja Theodosius melakukan sujud sebelum biskop Ambrose.
Maharaja Theodosius melakukan sujud sebelum biskop Ambrose.

Pada tahun 390, kereta pertempuran bintang telah ditangkap kerana jenayah rogol homoseksual. Ini membawanya bangsa, dan hasilnya, rakyat merusuh dan banyak terbunuh. Jawapan Theodosius adalah untuk menghantar askar-askarnya, dan kira-kira 7,000 orang telah dibunuh:
Tidak menghairankan reaksi segera Theodosius adalah kemarahan gunung berapi, tetapi kali ini, tidak seperti Antioch, choler beliau ia melemparkan mengenepikan apa-apa siasatan atau perbicaraan itu, dan segera menghantar pesanan rahsia garrison baru Gothic di Salonica-kacir, menyihatkan pembunuhan membegal derhaka. Sehubungan itu, pada suatu hari tertentu apabila rakyat sekali lagi membanjiri teruja ke dalam gelanggang pacuan kuda bagi kaum, pada isyarat pintu dihalang. Tanpa belas kasihan, yang pekak jeritan dan entreaties yang orang (atau bahkan enflamed oleh mereka) tentera berjalan selama beberapa jam untuk penjual daging para penonton sewenang-wenangnya. Menurut kepada Theoderet 7000 rakyat kedua-dua jantina dan semua peringkat umur telah disembelih Apa sahaja nombor, tiada bandar Rom telah mengalami apa-apa seperti ini dalam hidup ingatan:. Ia adalah sesuatu yang hanya penakluk kejam lakukan untuk menawan bandar-bandar musuh, dan ia meletakkan tentera Gothic maharaja dalam sebenarnya cahaya itu. Kejutan moral di seluruh empayar adalah, jika apa-apa, jadi bertambah oleh Theodosius reputasi am mempunyai belas kasihan dan kemanusiaan. (Theodosius, Empayar di Bay, ms 68).
Ambrose mengancam beliau dengan pengucilan. . . dan rasa bersalah yang ditunggang. . . dia bersujud di kaki uskup:
Ambrose mempunyai pengetahuan psikologi licik Theodosius, dan prestasinya adalah halus dan mahir, tidak seperti yang lebih awal senjata ini taktik dari mimbar. Theodosius adalah diseksa bukan hanya dengan rasa bersalah moral, tetapi oleh ketakutan yang sebenar jahanam kekal. Oleh itu ialah bahawa orang-orang yang hairan memandang cermin mata yang luar biasa kerana kemenangan Maha Suci Abadi Augustus, Tuhan Dunia ketepikan imperialis pakaian cantik dan selama beberapa bulan menangis dan mengerang seperti bertaubat, yang tetap merendah diri, sujud dalam katedral Milan. Ia adalah lebih luar biasa dalam jauh berbeza, awam antara kuasa kuku besi dan sejagat maharaja, dan kehinaan groveling yang kuasa yang sama sebelum imam. (Theodosius, Empayar di Bay, ms 69).
Di bawah arahan daripada Ambrose, Theodosius ditutup Sukan Olimpik pagan dan Mezbah Kemenangan telah dikeluarkan dari Senat di Rom.
Terdapat pertama banyak dengan Theodosius: Beliau merupakan orang pertama untuk mengeluarkan Peter di Rom fatwa; yang pertama untuk terancam dengan pengucilan, dan yang pertama untuk melaksanakan penebusan awam sebelum ahli dari golongan alim ulama Latin Maharaja Theodosius II mengkanunkan undang-undang Rom.
Maharaja Theodosius II mengkanunkan undang-undang Rom akan kembali ke masa Maharaja Constantine.
Maharaja Theodosius II (401-450).
Maharaja Theodosius II (401 - 450).
Maharaja dari 408-450.

Pada tahun 438, Maharaja Theodosius II mengkanunkan undang-undang Rom daripada zaman Constantine.
Fatwa menganiaya Theodosius saya telah dimasukkan ke dalam Kod Theodosian, Book XVI.
Ini adalah semasa pemerintahan Paus Siktus III.
Pada masa itu, satu-satunya Paus mempunyai persamaan dengan St Peter adalah hakikat bahawa St. Peter-seperti setiap baik Yahudi memakai janggut.

Paus Siktus III.
Paus Siktus III.
Paus dari 432 kepada 440.

Menurut Kitab Wahyu, ketuanan Dajjal adalah untuk selama 1260 tahun.
Ketuanan Antikristus adalah untuk tahun 1260 yang lalu!!
Saint John menyebut tempoh 1260 hari yang penuh misteri apabila Dajjal akan menjadikan peperangan dengan orang-orang kudus dan mengatasi mereka:
Dan ia telah diberikan kepadanya untuk membuat peperangan dengan orang-orang kudus, dan untuk mengatasinya: dan kuasa yang telah diberikan kepadanya atas semua saudara, dan lidah, dan negara. (Wahyu 13:07). Dan saya akan memberi kuasa kepada dua saksi saya, dan mereka bernubuat seribu dua ratus enam puluh (1260) hari, berpakaian kain guni. (Wahyu 11:3).
Semua Reformers memohon tempoh ini kepada masa ketuanan Paus, menggunakan hari yang sama prinsip tahun yang ditemui di seluruh Kitab Suci:
Dan anak-anak anda boleh bersiar-siar di padang gurun empat puluh tahun, dan menanggung whoredoms anda, sehingga bangkai anda menjadi sia-sia di padang gurun. Selepas beberapa hari di mana anda cari tanah, walaupun empat puluh hari, setiap hari selama setahun, kamu akan menanggung kesalahan-kesalahan anda, walaupun empat puluh tahun. (Bilangan 14:33-34).
Nubuatan yang terkenal 70 Minggu (490 tahun) dari Cyrus kepada Kristus ditentukan oleh hari ini sama sama dengan prinsip tahun:
Minggu tujuh puluh (490 tahun) ditentukan apabila umat-Mu dan apabila engkau suci bandar, untuk menyelesaikan pelanggaran, dan untuk membuat akhir dosa, dan untuk membuat penyesuaian dalam kesalahannya, dan untuk membawa kebenaran yang kekal, dan untuk mengelak visi dan nubuatan, dan untuk meminyaki yang paling Suci. (Daniel 9:24).
Kepausan adalah satu perkembangan secara beransur-ansur .... Ia bermula dengan perubahan bandar dari Rom ke Constantinople, dan ia menjadi kuasa sementaranya dengan penggulingan Vandal dan Ostrogoth oleh umum Belisarius, dan Lombard oleh Charlemagne.
Ramai pengulas Kitab Wahyu tersebut 2 masa masa hebat dalam Kebangkitan dan Kejatuhan Rom Paus:
Tempoh 2 tempoh masa nubuatan hebat ialah:
Bermula
Tahun
Berakhir
533
1260
1793
606
1260
1866
Penerbitan Juris Justinian Corpus atau Badan Perundangan Sivil dilihat banyak saya sebagai satu peristiwa dalam kenaikan Kepausan.
Tempoh 1 bermula pada masa Maharaja Justinian dalam 533
Ramai pengulas Kitab Wahyu bermula 1260 tahun pada masa daripada Maharaja Justinian, dan berakhir pada masa dr jaman yg penting Revolusi Perancis.
Maharaja Justinian (483-565).
Maharaja Justinian (483-565).
Maharaja dari 527 kepada 565.

Pada tahun 533, Kanun Justinian telah diterbitkan yang terdiri daripada himpunan semua undang-undang Empayar Rom akan kembali ke masa Maharaja Hadrian.
Ini adalah semasa pemerintahan Paus John II.
Tarikh ini adalah permulaan rasmi 1260 tahun ketuanan Paus.

Paus John II.
Paus John II.
Paus dari 533 kepada 535.

Kepausan adalah satu perkembangan secara beransur-ansur .... Constantine tidak menegaskan bahawa semua orang percaya mitos St Peter di Rom. . . tetapi Theodosius dan melakukan Justinian!!
Sebelum Theodosius dan Justinian, semua orang Kristian telah dipanggil Katolik atau UNIVERSAL. Theodosius dan Justinian terhad istilah untuk orang-orang yang diikuti ini Misteri baru kezaliman atau Saint Peter di Rom agama.
Kod Justinian adalah himpunan semua undang-undang Empayar Rom akan kembali ke masa yang Maharaja Hadrian (117-138). Mereka termasuk enakmen Maharaja Theodosius I dan Theodosius II: Kami berhasrat bahawa semua orang tertakluk kepada Empayar benigna kami akan hidup di bawah agama yang sama bahawa Peter Ilahi, Rasul, memberi kepada orang-orang Rom, dan agama tersebut mengisytiharkan telah diperkenalkan oleh sendiri, dan yang terkenal bahawa Damsyik Paus, dan Peter, Biskop Alexandria, seorang lelaki kesucian kerasulan, memeluk; yang berkata, selaras dengan peraturan disiplin kerasulan dan doktrin evangelis, kita harus mempercayai bahawa Bapa, Anak, dan Roh Kudus merupakan Dewa tunggal, yang dikurniakan dengan keagungan sama, dan bersatu dalam Triniti yang Kudus. (1) Kami memerintahkan supaya semua orang-orang yang mengikuti undang-undang ini untuk mengambil alih nama Kristian Katolik, dan mempertimbangkan orang lain sebagai gila dan tidak siuman, perintah Kami bahawa mereka akan menanggung kehinaan bidaah; dan apabila dendam Ilahi yang mewajarkan mereka telah ditenangkan, mereka kemudiannya hendaklah dihukum mengikut dengan kemarahan kami, yang kami telah diperolehi dari penghakiman Syurga. (Kod Justinian, Buku I).
Tempoh pertama ketuanan Paus di Eropah Barat berakhir pada masa Revolusi Perancis.
Tempoh 1 berakhir pada era Revolusi Perancis
Era Revolusi Perancis bermula pada tahun 1789 dan bertahan sehingga 1799. Pada tahun 1797, Perancis am Berthier berarak ke Rom dan memaksa Paus Pius VI untuk melepaskan tuntutan kepada kuasa sementaranya dan turun takhta.
Ketua Berthier (1753 -1815).
Ketua Berthier (1753 -1815).

Pada tahun 1797, Perancis am Berthier berarak pada Rom dan masuk tanpa bertanding pada 10 Februari, 1798.
Agung mengisytiharkan Republik Rom, dan menuntut bahawa Paus meninggalkan kuasa sementaranya.
Ini adalah permulaan kepada kejatuhan ketuanan Paus.

Paus Pius VI. (1717-1799).
Paus Pius VI. (1717-1799).
Paus dari 1776 untuk 1799.

Pada Ogos 29, 1799, Paus Pius VI meninggal dunia sebagai tawanan Perancis di bandar Valence.
Tempoh 2 bermula pada masa Maharaja Phocas dalam 606
Masa seterusnya bermula untuk 1260 tahun adalah 606 apabila Maharaja Phocas mengisytiharkan Pope, Universal Bishop.
Maharaja Phocas.
Duit syiling Phocas Maharaja.
Memerintah 602-610.

Tarikh seterusnya besar untuk permulaan 1260 tahun jatuh semasa pemerintahan Maharaja Phocas.
Pada tahun 606, Maharaja telah mengeluarkan perintah bahawa "See daripada Berbahagialah Peter Rasul perlu menjadi ketua semua Jemaat-jemaat", dan bahawa tajuk "Universal Bishop" milik eksklusif kepada Paus Boniface dan penggantinya.

Paus Boniface III.
Paus Boniface III.
Paus dari 606 kepada 607.

Berikut adalah petikan mengenai Maharaja Phocas dari Ensiklopedia "Katolik":
Selepas beliau See Rom, Boniface mendapat suatu dekri yang daripada Phocas, terhadap Cyriacus, Bishop Constantinople, oleh yang ditahbiskan, bahawa "Lihat Berbahagialah Peter Rasul harus menjadi ketua semua Jemaat-jemaat", dan bahawa tajuk "Universal Bishop" milik eksklusif kepada Bishop of Rome - satu pengakuan yang agak serupa dengan apa yang dibuat oleh Justinian 80 tahun sebelum (Novell., 131, c ii, Qr xiv.). Di Rom Boniface mengadakan majlis, yang dihadiri oleh 72 uskup dan semua golongan paderi Rom, dimana beliau menggubal satu ketetapan yang melarang sesiapa sahaja di bawah kesakitan pengucilan, semasa hayat seorang paus atau biskop, untuk merawat atau untuk membincangkan pelantikan penggantinya, dan menyatakan bahawa tiada langkah yang perlu diambil untuk mengadakan peruntukan bagi pengganti sehingga tiga hari selepas pengebumian si mati. ("Katolik" Ensiklopedia artikel Paus Boniface III,).
Kerana Constantinople kini New Rom, patriak Constantinople melihat dirinya sebagai mempunyai sebanyak hak untuk menjadi Bishop gaya Sejagat sebagai Bishop Rom .... ini segera menaburkan benih-benih konflik antara Timur dan Barat.
Tempoh 2 yang berakhir pada tahun 1866
Austria dan Negeri-negeri Paus merupakan halangan utama kepada perpaduan Itali .... Pada 1866, Austria telah dikalahkan oleh Prussia semasa Perang Austria-Prusia, dan ini membawa kepada pembebasan Rom hanya 4 tahun kemudian.
Jerman, Maharaja William I (1797-1888).
Memerintah dari 1861 untuk 1888.

Pertempuran Königgrätz, juga dikenali sebagai Pertempuran Sadowa, berlaku pada bulan Julai 1866 antara Austria dan Prusia.
Yang Prussians menggunakan pelbagai pembaharuan yang dipelajari semasa Perang Saudara Amerika Syarikat (AS) untuk mencapai kemenangan yang menakjubkan.
Perancis melihat Prussia sebagai orang kaya baru, dan ini membawa kepada Perang Perancis-Prusia 4 tahun kemudian.

Maharaja Franz Joseph (1830-1916).
Maharaja Franz Joseph (1830-1916).
Maharaja dari 1848 untuk 1916.

Sama seperti Perang Perancis-Prusia, tiada siapa yang menjangkakan yang Prussians untuk mencapai kemenangan yang menakjubkan yang diperkatakan oleh:
Perang berturutan dengan pantas, dengan Bismarck khatan pihak berkuasa Persekutuan Jerman pada 14 Jun dan Prusia tentera merentasi sempadan negeri-negeri kecil Jerman dua hari kemudian. Walaupun Napoleon III dijangka perang panjang yang Perancis akhirnya akan menyelesaikan dengan pengantaraan bersenjata, pakar tentera di Paris dan London dan sebagai Vienna dijangka kemenangan Austria sebelum musim luruh. (Palmer, Twilight daripada Habsburgs, p. 143).
Kebanyakan pengulas Kitab Wahyu dijangka akhir dari Kepausan pada tahun 1866; oleh hanya 4 tahun adalah ajaib sesungguhnya.
Am Raffaele Cadorna (1815-1897).
Jeneral Raffaele Cadorna
(1815-1897).

Pada September 20, 1870, Itali umum Raffaele Cadorna mengetuai tentera Itali ke Rom.
Paus Pius IX adalah terakhir Paus-raja kota Rom.
Kebanyakan ulasan-ulasan pada Kitab Wahyu meramalkan kejatuhan Kepausan dalam 1866 tahun.

Paus Pius IX (1792-1878). Paus dari 1846 untuk 1878.
Paus Pius IX (1792-1878).
Paus dari 1846 untuk 1878.

Kebanyakan ulama besar yang mengkaji nubuatan Alkitab meramalkan kejatuhan kuasa duniawi pada tahun 1866. Salah satu daripada penulis-penulis yang paling prolifik pada nubuatan Alkitab adalah Edward B. Elliott (1793-1875) yang menulis satu ulasan 4 volume pada Kitab Wahyu yang yang berhak Horae Apocalypticae (Waktu dengan Apocalypse). Bukunya pertama kali diterbitkan pada tahun 1844 dan pergi hingga 5 edisi. Ia adalah kerja standard pada nubuatan Alkitab bagi kebanyakan abad ke-19. Elliott meramalkan akhir Kepausan pada tahun 1866:
Dalam susunan kalendar besar nubuatan, dan pelarasan kedudukan kita sendiri di atasnya, sama ada dekat kepada akhir akhir atau kurang berhampiran, ia adalah jelas bahawa ramalan-ramalan keperluan kronologi (saya maksudkan orang-orang yang melibatkan tempoh kronologi) mesti menuntut perhatian yang paling tertentu. Pertama-tamanya penting adalah nubuatan kenangan 1260 tahun binatang atau Antikristus, enam kali diulang dalam wawasan Apocalyptic, di bawah satu atau pelbagai formula yang lain, dan tiga dalam Daniel. Ini mengukur pemerintahan binatang, dalam ketuanan diiktiraf seluruh Empayar Rom, semasa keadaan terakhir berpecah-belah dan murtad; atau sebaliknya pemerintahan Ketua terakhir binatang, Antikristus. Dan kami telah melihat bahawa, dengan cahaya pantulan acara yang besar ilustrasi hari kemudian kami, Revolusi Perancis, permulaan terutamanya dan tidak sempurna, dan akhir rendah dan tidak sempurna, tempoh yang boleh disifatkan telah ditetapkan, pada kemungkinan yang kukuh bukti, untuk tentang AD tahun 533 dan 1793 masing-masing, pada selang hanya 1260 tahun ': yang 1 itu zaman dekri dan kod Justinian, iaitu 1 pengiktirafan maya empayar ketuanan Paus, dalam watak kemudiannya dianggap beliau vikar Kristus, atau Antikristus; lain bahawa wabak revolusi Perancis, dan kod undang-undang yang baru, yang memberikan ketuanan antichristian Paus dan kuasa tamparan maut di seluruh Barat Kristian. Pada masa yang sama bahawa permulaan yang penuh dan lengkap muncul di bukti bersejarah yang kuat dan pelik (khas yang ketika itu meningkat sepuluh tanduk Romano-Gothic diademed Paus) telah disegerakkan dengan zaman AD dekri Phocas 606; dan zaman yang sepadan akhir dengan 1866 tahun. Kami juga melihat lebih sejak kebelakangan ini yang terakhir nubuatan Daniel dilampirkan kepada apa yang seolah-olah menjadi tempoh yang sama 1260 tahun lagi sebagai tambahan lanjutan 30 dan 45, atau conjointly 75 tahun, seolah-olah masih campur tangan sebelum masa berkat Dan soalan yang sangat penting sama ada tahun tambahan ini akan diukur dari zaman akhir yang rendah yang tidak sempurna mengenai AD 1793; itu. atau dari akhir yang penuh dan sempurna pada tahun 1866 (Apocalypticae Horae, jumlah 4, ms 237.).
Malah Paus telah terkejut pada awal 1866, kerana Apocalypticae Horae adalah buku paling laris di seluruh Eropah:
Saya mempunyai penghormatan penonton dengan Paus pagi ini dan menawarkan Kesucian-Nya salam saya untuk Tahun Baru. Paus Sovereign, yang menerima saya dengan kebaikan dan kebajikan yang penuh berkata beliau memerlukan hasrat baik jika ia adalah benar, sebagai orang berkata, bahawa tahun 1866 adalah untuk menjadi penuh dengan bahaya bagi Kepausan, tetapi beliau meletakkan kepercayaan kepada Tuhan dan tidak takut akan forebodings yang buruk dari lelaki. Meanwhile the Romans were very gay and there were more balls, concerts and operas than ever, which was not the case in the other capitals of Europe where everyone felt the insecurity of all things produced by the revolutionary tendency of the age. ( The Roman Question , p. 320).
The only major geopolitical event of 1866 was the defeat of Austria by Prussia at the Battle of Sadowa. When the year passed without event at the Vatican, they relaxed and thought the worst was over.
Anti means substitute or surrogate
The word anti as used in the Greek New Testament means substitute or surrogate . In modern parlance it means IDENTITY THEFT.
Of course, someone who steals another person's identity and pretends to be that person is obviously an enemy of that person.
In Strong's Concordance, anti means substitute, in room of, or instead of:
473. anti, an-tee'; a prim. particle; opposite, ie instead or because of (rarely in addition to):--for, in the room of. Often used in composition to denote contrast, requital, *substitution*, correspondence, etc.But when he heard that Archelaus did reign in Judaea in the room (Greek, anti) of his father Herod, he was afraid to go thither: notwithstanding, being warned of God in a dream, he turned aside into the parts of Galilee. (Matthew 2:22).
An example of how anti is used this way can be found in the words type and antitype, which are used with respect to Bible prophecy. The "type" is the pattern or symbol, and the antitype is the fulfillment. The Jewish Passover was a "type" and the crucifixion of Jesus is the "antitype" or fulfillment of the example of the type. You substitute the antitype into the symbolism of the type to arrive at the complete meaning:
Many times in the history of the Papacy there have been ANTIPOPES....These ANTIPOPES were not atheists who sought to abolish the Papacy, but men who were rivals of the then reigning Popes, and claimed that they were the legitimate Pontiffs.
ALL the Popes claim to be God Almighty on earth!!
In the Roman Canon Law, ALL of the Popes are DOGMATICALLY DECLARED to be God Almighty upon the earth....Obviously, when you are God Almighty, your word is LAW, and you are the final judge in all matter spiritual and temporal.
Pope Leo XIII (1810 -1903).
Pope Leo XIII (1810 -1903).
Pope from 1878 to 1903.

Paus Leo XIII adalah seorang pakar dalam Hukum Kanun Latin.
Beliau adalah Paus # 102 dalam Senarai Malachy 112 Paus.
Bajunya senjata mengandungi sebuah komet.

Dalam Ramalan Malachy, Leo XIII dipanggil Lumen dalam Coelo-Cahaya di Langit!!
Dalam Ramalan Malachy, Leo XIII dipanggil Lumen dalam Coelo-Cahaya di Langit!!

Berikut adalah petikan dari pakar ini pada ajaran rasmi Vatican dan Latin Canon Law:
Tetapi sejak Kami berpegang atas bumi ini tempat Allah swt, yang akan mempunyai semua lelaki yang diselamatkan dan datang kepada pengetahuan yang benar, dan sekarang umur kami yang canggih dan kepahitan penjagaan bimbang menggesa kami ke arah akhir sama kepada setiap manusia, Kami berasa dilukis mengikut contoh Penebus dan Master kami, Yesus Kristus, yang, apabila kira-kira untuk kembali ke syurga, bermohon kepada Allah, Bapa-Nya, dalam doa bersungguh-sungguh, bahawa murid-murid dan pengikut-Nya harus seia dan satu jantung. (Great Surat Encyclical Paus Leo XIII, ms 304).
"Tuhan Yang Maha Berkuasa" yang dijalankan di kerusi sedan dari Gereja Kecil Sistine.
"Tuhan Yang Maha Berkuasa" yang dijalankan di kerusi sedan dari Gereja Kecil Sistine.

Semua Paus mendakwa sebagai Tuhan Yang Maha Berkuasa atas bumi!!
Paus Leo berkata:
"But since We hold upon this earth the place of God Almighty."

Antichrist carried in a procession.
Antichrist carried in a procession.

All the Caesars from the time of Emperor Caligula claimed to be divine or gods on earth.
The Pope's Law is called Codex Juris Canonici
Obviously when you are God Almighty upon the earth, you can lay down the LAW to mere earthlings or humans....You can even make SLAVES of them if you are a malevolent DEITY.
The Popes try to rule their earthly kingdom through their legal system known as the Code of Canon Law or in Latin: Codex Juris Canonici. Most of it is still locked up in medieval Latin, and for the eyes of the hierarchy only.
Every facet of human life . . . from the cradle to the grave . . . is covered in their Code, and it is a separate legal system to the legal systems of most countries of the world.
In every country in the world where the Latin hierarchy is established, there are 2 legal systems, one claiming superiority and jurisdiction over the other. According to the authoritative Elements of Ecclesiastical Law , written by a Latin canonist, with an Imprimatur from the Latin bishop of Newark, the Pope alone is the source of all of this Canon Law.
ON THE SOURCES OF CANON LAW—DE FONTIBUS JURIS CANONICI.
ART. I.
How many Sources of Canon Law are there?
7. A source or fountain is that from which something takes its origin . By sources of canon law we mean, therefore, the legislative authority of the Church; ecclesiastical laws are said to spring from their proper source when they are enacted or promulgated by those who are vested with the law-making power in the Church. In a broad sense, however, canonists, designate as sources of ecclesiastical jurisprudence all instruments that contain the law itself.
8. There are eight sources of canon law, in the strict sense of the term—that is, as forming the common and not the particular law of the Church. These sources are: 1, S. Scripture ; 2, divine tradition; 3, laws made by the Apostles; 4, teachings of the Fathers; 5, decrees of sovereign Pontiffs; 6, Ecumenical councils; 7, Roman Congregations of cardinals ; and 8, custom.
9. To these, some add "civil laws," which, however, derive all their force, so far as they are applicable to ecclesiastical matters, solely from the authority of the Church. In fact, in her judicature, the Church disdains not to adopt, at times, the mode of proceedings which is peculiar to civil courts.
10. All these sources may ultimately be reduced to one—the authority of the sovereign Pontiff. For S. Scripture and divine tradition are not, properly speaking, sources of canon law, save when their prescriptions are promulgated by the Holy See. Again, the laws established by the Apostles and the teachings of the Fathers could not become binding on all the faithful or be accounted as common laws of the Church, except by the consent and authority of Peter and his successors. In like manner, councils are not ecumenical unless confirmed by the Pope. The Roman Congregations but exercise powers conferred upon them by the Pope. Neither can custom obtain the force of universal law without the tacit sanction of the Apostolic See. Hence, all the above may appropriately be resolved into one namely, the authority of the Popes. (Smith, Elements of Ecclesiastical Law , vol. I, pp. 13-14).
There you have it, an absolute DICTATORSHIP ruling the world in the name of Christ. Rome's Canon Law is DIAMETRICALLY opposed to the US Constitution and the laws of most countries of the world.
Every facet of the US Constitution is condemned by the Canon Law!!
Everything we take for granted under the US Constitution is CONDEMNED by the Latin Canon Law....Freedom of religion, freedom of speech, freedom of the press, trial by jury, innocent until proven guilty etc., etc. are anathema to the Pope and his Canon Law.
The U.S. Constitution is law in this country.
The US Constitution is law in this country.

The Latin Canon Law is based on the Corpus Juris or Body of Civil Law of Emperor Justinian.
In every country in the world where the Latin hierarchy is established, there are 2 legal systems, one claiming superiority and jurisdiction over the other.

The Codex Juris Canonici claims precedence over the U.S. Constitution!!
The Codex Juris Canonici claims precedence over the US Constitution!!

JEHOVAH is a LAWGIVER!!
JEHOVAH—the real God of the universe—does not use a substitute or share His throne with anybody:
I am JEHOVAH: that is my name: and my glory will I not give to another, neither my praise to graven images. (Isaiah 42:8).
When JEHOVAH led His people out of Egyptian bondage, the first thing he gave them was a LEGAL SYSTEM:
And what nation is there so great, that hath statutes and judgments so righteous as all this LAW, which I set before you this day? (Deuteronomy 4:8).
JEHOVAH did NOT give his LAW to the Israelites in some obscure or DEAD LANGUAGE like Latin and command Moses to keep it a secret from all but a select few:
And thou shalt write upon the stones all the words of this law very PLAINLY. (Deuteronomy 27:8).
Since God Almighty is a Lawgiver, it is no marvel that His imitators or substitutes should endeavor to lay down their law to the entire world!

1 comment:

Anonymous said...

Kedatangan hamba Allah
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "
'Atmak' belum tentu berarti 'yang ku junjung' tapi itu sebenarnya nama

penulisan Atmak adalah אתמך
penulisan Ahmad adalah אחמד

Dalam Yesaya 42:1, Allah berkata
"Lihatlah, 'Hambaku' (diucapkan sebagai Abd-ee), 'yang Ku junjung' (diucapkan sebagai Atmak);

Allah menubuatkan tentang kedatangan hamba-Nya
Lihatlah Hambaku Ahmad (Yesaya 42:1) - dan begitu siapa Ahmad ini? disebut hamba Allah?

Dia tidak lain adalah
Abd-Allah Ahmad (Hamba Allah, Ahmad) - Nabi Muhammad saw