Monday, December 20, 2010

SURAU DI ROBOH DI RAWANG? KERAJAAN PAKATAN RAKYAT MACAMANA? UMNO APE CITE?


Saya baru menerima satu email berangkai daripada kumpulan UMNO mengatakan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor akan merobohkan surau di bandar Rawang;
Surau Al-Hidayah yang sejak lama tertegak di Pekan Rawang yang telah digazetkan oleh resident British di Selangor sebagai tapak Masjid sejak tahun 1920 menjadi satu-satunya tempat bagi orang ramai untuk memunaikan solat dan beribadah.
Kera-jaan Pakatan Haprak Selangor yang dipimpin oleh Melayu yang menjadi pengkhianat agama dan bangsa bertindak melebihi penjajah British dengan merampas dan bakal dirobohkan bagi memberi laluan untuk membangunkan lapan lot rumah kedai atas alasan membangun pekan rawang melalui syarikat SAP Holdings Berhad.
Pihak surau Al-Hidayah telah menerima notis mengarah kosongkan Rumah Allah itu selewat-lewatnya 30 November lalu.
Bangunan kedai yang dibangunkan SAP Holdings Berhad itu kelak bakal menempatkan beberapa rumah urut dan  juga bar untuk keperluan orang bukan Islam di Rawang khususnya.
Lebih kurang 300 meter dari surau tersebut berdiri tegak sebuah kuil yang saiz lebih kurang sama dengan surau, langsung tidak dipedulikan oleh kera-jaan Khalid Gagap dan bebas sebebasnya tanpa ada seberang ganguan dari Kera-jaan Negeri!.
Apakah kera-jaan Negeri Selangor hanya ingin menjaga pihak-pihak tertentu saja tanpa memikirkan  sensitiviti orang-orang Melayu?, dan di manakah perginya suara-suara pemimpin-pemimpin PAS selangor yang sebelum ini menyalak memperjuangkan nasib umat Islam??.
Mana perginya Pemimpin-pemimpin PAS Negeri Selangor seperti  Hasan Ali, khalid Gereja, Dr Osman Bin Hj Sabran, Mohamad Zain Bin Hj Abdul Rahman, Hasbullah Bin Mohd Ridzwan?, apakah kamu semua rela dan merestui perbuatan Kera-jaan Negeri merampas satu-satunya tempat beribadah umat islam di pekan Rawang?, mana janji-janji manis kamu semasa pilihanraya lepas?.
Bagimana pula dengan PAS yang sering melaungkan “umno roboh Masjid” jika dulu surau kg Pantai Dalam KL hendak dirobohkan bukan main lantang lagi suara PAS!, sekarang pergi mana suara PAS dalam permasalahan surau al-Hidayah Pekan Rawang ini?.
Apa lagi yang akan kamu gadaikan untuk kepentingan peribadi kamu?, gadai anak dan isteri lah nampaknya lepas ni!.
Cukup-cukuplah dengan lakonan yang kamu lakonan tu, orang Melayu sudah muak dengan tingkah laku dan sifat munafik kamu semua!.
Kepada semua umat Islam, marilah kita sama-sama turun ke Rawang dan bersama penduduk Islam disana mempertahankan  surau Al-Hidayah dan juga maruah kita daripada terus menerus dipermainkan dan dihina!!.

Jadi kemana kita ye? Berikut adalah cerita sebenar daripada rakan saya yang tinggal di Rawang:
Antara 2 Kerajaan ini satu Pakatan Rakyat dan Satu UMNO atau Barisan Nasional APAKAH KEBENARAN SEBENARNYA DI ANTARA DUA KERAJAAN INI?

Marilah kita sama sama lihat sape yang sebenarnya kena tipu, rakyat atau kerajaan itu sendiri, anda boleh menilai dengan sendiri salah siapa cerita di rawang ini untuk keinsafan dan mengembalikan people power? 

BACALAH KISAH SEBENAR BANDAR RAWANG KEBENARA MENGATASI SEGALANYA.RAWANG

No comments: