Sunday, April 25, 2010

Tasauf dan H1N1

TASAUF DAN H1N1

Katakanlah milik Allah lah segala yang ada di langit dan bumi, hatta tidak bergerak sebutir zarah tanpa izinya,justru itu wabak yang melanda dan setiap insan yang diuji untuk mengenai wabak atau zarah kuman itu telah termaktub di dalam perancangan Allah sejak azali lagi.
Di ambang Malaysia dan dunia di landa oleh wabak ini yang asalnya berpunca daripada Babi, salah satu ciptaan tuhan yang di haramkan sebab kotor dan boleh memudaratkan badan manusia. Justru itu boleh lah di nukilkan zarah H1N1 itu kotor dan semestinya akan pergi kepada yang kotor kerna "bagi setiap benda itu telah kami jadikan berpasangan" adanya unsur tarikan dan juga kuasa tarikan kenapa benda yang memudaratkan ini akan mengenai atau menghinggapi badan yang kotor.
Kepercayaan kepada benda yang ghaib dan kuasa yang mentadbir benda yang ghaib ini hatta zarah yang kecil ini semestinya di serahkan kembali kepada Allah yang esa.
Ketakwaan dan penyerahan kepada yang esa di kala arahan daripada dia yang esa agar benda yang kotor ini mendatangkan penyakit kepada manuasia perlulah ada. Oleh itu cobaan yang paling berat pada setiap insan ketika ini adalah agar sentiasa ingat akan Dia Yang Esa, hatta sekiranya hamba itu lupa pada dia yang esa dan hatta ketika itu ada unsur kekotaran ini di udara dan juga sekitaran tidak dapat tidak mungkin dengan izinnya kita akan di hinggapi oleh wabak ini.
"justru itu ingatlan akan Aaku ketika baring duduk dan juga berdiri, hatta hanya dengan mengingati ku sahayalah jiwa itu akan tenang"

1 comment:

Anonymous said...

ye lah h1n1 tu asal dari binatang kotor, so dah sah la benda kotor mesti jumpe org atau individu kotor