Thursday, August 28, 2008

YB Anwar Ibrahim dan Al Gore Pendedahan Eklusif


kepada sesiapa yang memahami sejarah perkauman AL GORE, anti pembangunan, polisi imperialist terhadap negara membangun, tidak lah menjadi satu kejutan sekiranya beliau membawa polisi terbaru "ancaman" kepanasan global di sebabkan oleh pembangunan industri, sakit hati dan kemarahan beliau terhadap mana mana negara yang enggan mematuhi arahan bangsa anglo dutch kewangan washington adalah jelas dan nyata seperti peristiwa yang melanda malaysia. al gore berkomplot dengan anwar ibrahim( rakan dan subahat paul wolfowitz) untuk menjatuhkan parti dominant malaysia, umno. pada november 1998 president clinton terpaksa menangguh mesyuarat apec di kuala lumpur, di sebabkan krisis ketenteraan di balkan yang di mulakan oleh al gore, dan rakan al gre banker Richard Holbrooke.Clinton mengantar Al Gore untuk menggantikan beliau mewakili amerika syarikat. dua bulan terdahulu perdana menteri malaysia telah menetapkan ppolise kawalan matawang dan menetapkan silig harga matawang malaysia sebagai langkah menangani serangan George Soros dan rakan spekulasi matawang beliau.
clinton sedang merancang "pelan baru kewangan global"yang mana tindakan mahathir ketika itu akan menjadi pemangkin dna contoh kepada negara membangun yang lain untuk menahan atau membela diri mereka daripada serangan soros, justru membia model baru kewangan.
daripada membina perhubungan dengan malaysia al gore menyerang secara awam tindakan perdana menteri malaysia mahathir dan membela anwar ibrahim yang adalah menteri kewangan malaysia yang telah membina polisi imf di malaysia tanpa adanya imf,
Gore adalah seorang yang berucap di podium pada forum apec tersebut dan berada di sisi mahathir. di luar persidangan,penyokong radikal anwar sedang merusuh di jalanan dan mendesak kerajaan untuk turun, mendakwa bahawa malaysia tidak mampu menjaga keselamatannya , dia mendesak pendingin hawa di tutup agar beliau tidak di racun melalui pendingin hawa.dengan hadirin yang sedang berpeluh dan kepanasan gore menaikkan kemarahan radikal anwar, demokrasi boleh memberi pengesahan terhadap kesahihan reformasi atau perubahan, perubahan mesti dan perlu ada untuk ianya menjadi efektif, dan di antara negara yang mengalami krisis ekonomi, kita masih dan sentiasa mendengar panggilan dan suara perubahan di dalam pelbagai bahasa, panggilan perubahan atau reformasi, kita mendengarnya hari ini, ketika ini, sekarang di diantara mereka yang berani di malaysia.
Al Gore tidak mengucapkan maaf, tetapi sebaliknya memberitahu perdana menteri russia yevgeni primakov ini adalah mesej amerika syarikat dan saya berbangga mengucapkannya di sini dan di mana mana sahaja saya pergi. bergerak di abad 21 dengan kekuatan ekonomi memerlukan demokrasi dan pentadbiran atau kerajaan sendiri.

RAKAN ANWAR DATANG MENOLONG

Dua hari selepas gore membuat kecoh di kuala lumpur, dan asian wall street journal menawarkan anwar ibrahim yang di penjarakan tulisan di ruang editorial, anwar membuktikan kesetiaanya kepada institusi kewangan dunia,anwar menuding jari kepada negara asian tanpa mengatakan atau mendedahkan kesilapan institusi kewangan dunia. Anwar menyalahkan negara asean dengan mengatakan negara asean perlu mengemaskini kan rumah sendiri dan negara asean perlu meninggalkan projek mega, negara asean juga perlu meninggal kronism, rasuah dan meninggalkan subsidi, monopoli, pilih kaseh sekiranya kemusnahan nasionalis dan syarikat nasional ini tidak di hancurkan maka asean dan ekonominya tidak akan berkembang dengan pesat atau dinamik.
Ini jelas menunjukkan beliau menuding jari kepada zaman lampau asean di mana coloni penjajah mengeluarkan bahan mentah, buruh murah dan semestinya tiada pelan atau angan angan projek mega. Beberapa minggu berikutnya George Soros di dalam ucapanyan di Johns Hopkins Univesity memohon agar anwar di bebaskan dan menuduh Mahathir menyokong kronism dengan mengadaikan ekonomi, justru itu mahathir perlu di keluarkan daripada pemerintahan. Pada August 2000 ketika anwar ibrahim telah di dapati bersalah atas tuduhan sodomi, di ucaptama kempen melawan george bush, berucap,mengatakn saya terusik dan sedih, dengan keputusan salah laku anwar ibrahim dan beliau, memalukan perundangan dunia,

ANWAR DAN RAKAN DI WASHINGTON
Bilamana anwar di bebaskan daripada penjara, dia bertemu dengan al gore danpaul wolfowitz, wolfowitz menguruskan kedudukan dan jawatan anwar di johns hopkins university school for advanced international studies, di washington, di mana wolfowitz menjadi dekan, anwar juga mendapat tempat di st anthony college di oxford england, anwar juga bekerja dengan wolfowitz di bank dunia. anwar bekerja juga dengan yayasan untuk masa hadapan di bawah cheney untuk menukar regime asia barat. wolfowits dengan skandal teman wanitanya yang melibatkan anwar dan cukai kemudianya berhenti daripada bank dunia.
adakah al gore dan anwar sekarang tidak ada apa apa perkaitan untuk masa hadapan malaysia.

sumber-EIR INTERNATIONAL APRIL 11 2008 TRANSLATED TO BAHASA

No comments: