Tuesday, September 29, 2015

SIAPA BERCAKAP BENAR BAGI PIHAK MELAYU DAN BANGSA MELAYU? ANDA MELAYU KE MALAYSIAN? United Malay bukan UMNO TAU?

Bila di katakan Melayu sekarang ini semua kata kita rasis, tapi adakah kita lua akan perjanjian Pangkor dan kesan dan tertubuhnya kerajaan Malaysia sekarang ini?

Sejak Bangsa Melayu dan seleruh kedaulatan dan kesultanan Melayu tunduk kepada penjajah dan bangsa enggeris dan termeterainya perjanjian tersebut, "who speak for the rest of the Malay? If now we are faced with corruption and the banlance and the economics woes and the destruction  of our economy, again who speak on the equal level?

Sedih korupsi dan pertikaian dan apa yang di katakan intelektual melayu yang telah de beli dengan kesenangan telah melupakan bangsa sendiri dan sekarang dengan terang dan pasti telah tidak berkata benar? Semua bangsa dan Melayu miskin dan tertindas tah akan kebenaran;

1. ULAT PARKING
2. TOLL
3. GST
4. BARANG NAIK HARGA
5. CUKAI PINTU NAIK.
6. BRIM CIPUT (TERIMA KASIH NAJIB at least dapat jugak rasa duit free!)
7. RUMAH MAHAL (FAT JE DENGAN PPRT JE LA MAMPU)
8. KEDAI JUDI MAHARAJALELA
9. BANGSA ASING BERNIAGA DAN KERJA 
10 . KERJA TARAK/

Saya boleh letak beratus kesan sosial, perniagaan dan masalah di depan mata kepada bangsa kita yang setiap hari bangsa ni la yang dulu nenek moyang ada ...dan tidak bersuara telah terpaksa kais pagi makan pagi sehingga nak bersuara pun tak mampu..


No comments: