Friday, June 4, 2010

Kerajaan Islam Yang Hilang?


Buku yang menceritakan asas Kerajaan Islam yang sebenarnya, bukan komunisma yang mencuri idea negara islam atau kapitalist yang hanya mementingkan kebendaan, tetapi asas tertubuhnya negara islam mengikut norma dan kehendak ilahi? Ketakutan dan gentarnya negara Barat dan Komunis terhadap akan wujudnya negara Islam yang akan menjaga segala keperluan warganya dan juga peruntukan negara islam tersebut kepada negaranya.
Tertubuhnya Islam itu adalah daripada konsep persaudaraan dan kasih sayang sesama sahabat, persahabatan Islami dan kecintaan sesama sahabat dan persaudaraan kenegaraan Islam inilah yang di gentar dan di takuti dan yang tiada sekarang ini.
Wujudnya khilafiah Islam dan hiraki pemerintah dan yang di perintah inilah yang telah dan seterusnya sentiasa menghalang tertubuhnya negara Islam kerana mereka yang ingin memerintah sentiasa inginkan kuasa sedangkan yang berkuasa dan memerintah hanyalah Allah S.W.T. Konsep kerajaan ketuhanan bukan seperti cerita katun Ayah Pin dan Kerajaan langit...

No comments: